Hoe kan het dat ik me doodziek voel terwijl ik niet verkouden ben of moet braken?

Ben koortsig, veel zweten, hoofdpijn, overal spierpijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

De symptomen lijken erg veel op griep (influenza). Daar hoef je niet perse verkouden of misselijk bij te zijn.
Neem wat paracetamol, en probeer goed te drinken. Doe rustig aan en ziek het uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft ook niet altijd zo te zijn. Wat je opnoemd kan duiden op griep. Paracetamol kan deze verschijnselen verminderen. Verder rustig aan doen in bed en op de bank. Goed drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijken mij typische griepverschijnselen. Je hoeft daarvoor nl. niet verkouden te zijn.
Ik raad je aan of direct naar bed te gaan of toch vroeg vanavond. Drink hete thee met anijs of warme citroen. En drink wat extra vruchtensappen, zeker als je gaat zweten.

Kijk het een paar dagen aan en als het niet beter wordt raadpleeg de huisarts even.

In iedergeval goed uitzieken.

Beterschap

Toegevoegd na 2 minuten:
Meestal word je wel verkouden nadat je enkele dagen griep hebt gehad.