Is er verschil of ik 4 sigaretten rook of 20 ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verschil in wat? wees wat speciefieker..prijs, gezondheid, jaar, aantal?
Antoni
14 jaar geleden
Naatje, die vragen wilde ik ook stellen! Volgens mij is dit gewoon een test om te kijken hoe dat allemaal gaat hier, vragen stellen op deze website. Kijk maar naar de historie (nu 22 punten, één vraag gesteld) van deze Gast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het verschil is 16... :-)

Antwoorden (12)

Nee.., Het is en blijft smerig.

Toegevoegd op 13-05-2009 22:27:03
De hoeveelheid teer en koolmonoxide die je binnenkrijgt scheelt natuurlijk wel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind dat nogal een persoonlijk antwoord, er zijn zat mensen die het niet met je eens zijn....dus het ''is'' niet smerig jij ''vindt'' dat smerig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ik vind dat ook smerig ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik 'vind' ook dat het smerig 'is'... ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het _is_ smerig, alleen sommige mensen trekken zich daar niks van aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha DOMTIC ;)
Ja natuurlijk. Je longblaasjes beschadigen bij elke sigaret. En bij meer sigaretten beschadigen je longen ook meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Hoe meer sigaretten, hoe meer teer, nicotine en koolmonoxide je binnenkrijgt.

*steekt nog een Chesterfield op*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey gezellig, even rookpauze. :-D
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een verschil kun je nooit als een product schrijven. Het correcte antwoord is dus: 16
Antoni
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk! Foutje. Heb ik daarom die thumb down?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ik vond hem leuk en heb je +1 gegeven.
Antoni
14 jaar geleden
Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni, iets verteld me dat jij graag in de thumb down hangt, en daarom ben jij een van de weinige die er -1 van mij verdiend; Gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de zoveelste keer vraag ik me af: hoe komt het dat mensen zo zeker denken te weten wie een duimpje omlaag geeft, dat ze zelf duimpjes omlaag uitdelen uit 'wraak'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@SusyQ
Normaal hang ik alleen zinloos in de plus duim, ook bij Antoni. Nu hij bij een zo'n klein foutje een anoniem -duimpje had, dacht ik, ik doe er nog 1 bij met reactie. Nu kan hij zijn woede dat hij min duimpjes krijgt op mij richten en dat zal hem opluchten.
Ja, een Eurootje of 5
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is er een verschil. Als je vijf keer zoveel rookt is het nog vijf keer schadelijker...hehe...

Een snoepje is geen probleem maar 10 snoepjes per dag wordt toch al gauw een kilo extra.

Hoe meer rotzooi er naar binnen gaat, hoe meer troep er achter blijft. Zo simpel is het..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20 sigaretten roken in plaats van 4 is slechter, omdat je meer troep in je lichaam brengt. Misschien niet vijf keer zo slecht, maar toch wel minstens twee keer zo slecht - vermoed ik, ik kan dat niet bewijzen.

Het is slechter voor je omgeving, die meerookt, of die mag genieten van het naroken - ik bedoel de walm die jij verspreidt.

Je moet je huis vaker schoonmaken en schilderen. Als je dat niet leuk vindt, creëer je voor jezelf een extra probleem. Als je schoonmaken en schilderen wel leuk vindt, wel, dan kun je dat ook doen als het nog niet nodig is. En je kunt bij mij langskomen... ;-)

20 sigaretten in plaats van 4 is wel vijf keer zo duur.

20 sigaretten in plaats van 4 verergert je verslaving. Je hebt dan veel minder kans om ooit van die troep af te komen dan je toch al hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is dus pertinent *niet* waar van die verslaving. Je bent verslaafd, of niet. Sommigen roken alleen 's-avonds, of in het weekend. En die zijn net zo verslaafd als mensen die 5 pakjes per dag weg kettingroken. 5 pakjes is wel duurder, slechter voor je lichaam en het stinkt veel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de eigenlijke verslaving heb je helemaal gelijk. Maar er is ook een anderssoortige verslaving. Die heeft niets met nicotine of andere verslavende stoffen te maken. Dat is de verslaving "wat moet ik met mijn handen/vingers". Niet weten wat je daarmee moet, is één van de redenen waarom veel stoppers er toch weer eentje opsteken. Niet de belangrijkste reden, maar wel iets dat het stoppen toch net een tikje moeilijker maakt dan het toch al is.
Het lichaam kan een weinig roken afbreken, maar beide is teveel. Als je altijd op dezelfde plek zit maakt het veel verschil. Kijk dan maar naar het plafond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat scheelt vooral een hoop voor de economie in de vorm van een korter pensioen ( of helemaal geen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afhankelijk per persoon natuurlijk

er zijn mensen die 90 worden en elke dag een doos sigaren oproken

anderen roken 10 jaar en gaan dood aan kanker

dus.... gewoon niet doen, en als het toch moet dan hou het op die 4, kun je ook nog een keer leuk op vakantie van de besparing
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je meer rookt is het duurder en je longen raken meer beschadigd, dus het maakt veel uit, en je verslaving wordt er erger van.... dus, ik zou het houden bij 4
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, 4 is stom, 20 is stommer