Is Yacult een probioticum en werkt het ook.

Bij de medicijnen die ik gebruik wordt aan geraden een probioticum te gebruiken.

Toegevoegd na 1 dag:
De medicijnen zijn antibiotica tegen een ontsteking in de darmen, hierdoor worden alle bacterién gedood, ook de goeie. En de eerste paar dagen mag ik alleen vloeibaar voedsel. Dus dat "gevarieerd eten" is even niet mogelijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Yakult heeft wel een bewezen werking, maar die is erg minimaal.
Activia, Actimel en dergelijke zijn (op z'n minst) dubieus, zie onder andere hier:
http://www.leerwiki.nl/Actimel_deugt_niet_volgens_Kassa! "De werking van Actimel is niet veel beter dan die van gewone natuur yoghurt. Alleen: Actimel is 3 tot 4 maal duurder èn dubbel zo zoet."

Hier nog veel verwijzingen in de bijdrages: http://www.allergieplein.nl/forum/kwaliteitsverschil-probiotica-t3928-25.html

Toegevoegd na 1 dag:
Wat betreft je toevoeging: ga naar de winkel en koop yoghurt. Liefst eko, of anders van die Turkse of Griekse slobberyoghurt.
Ook daar zitten veel (goede!) bacteriën in die ook in al die dure en overversuikerde drankjes zitten.
En ja, na een antibioticakuur kan je darmflora behoorlijk geminimaliseerd zijn, dus dan is het wel verstandig te proberen het een beetje aan te vullen.
Maar daar heb je zulke drankjes niet echt voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Yakult,zal wel werken,maar is totaal overbodig! Je krijgt van nature al genoeg probiotica binnen,daar hoeft echt geen Yakult meer bij. Flauwekult dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan geen kwaad, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit of je het neemt of niet. Maar als je arts/apotheek zegt van wel, zou ik het gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yakult is geldklopperij. Als je i.v.m. medicijnen extra probioticum nodig hebt, dan kun je beter een potje halen in een reformwinkel. Vele malen beter en goedkoper.

In Yakult zitten maar 2 of 3 culturen bacteriën in, terwijl in onze darmen wel 12 culturen voor komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Yakult is een probioticum. Of het werkt worst vaak opnieuw onderzoek naar gedaan. Ik heb het idee dat producenten van producten met probiotica alleen inspelen op de behoefte van de klant. En de behoefte van de klant is gezonder leven. Om geld te verdienen is het heel handig om mensen in dingen te laten geloven die niet waar zijn. Toch zou het kunnen zijn dat producten met de probiotica enigszins een positief effect hebben.

Toegevoegd na 46 seconden:
haha "worst" moet natuurlijk zijn *wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een antibioticakuur kan het handig zijn om probiotica te gebruiken. Yakult is een onnodig mierzoet en duur drankje met dergelijke nuttige bacteriën. Etos of Kruidvat verkopen iets voor een fractie van de prijs als 'darmconditie' of iets van die strekking. Eén of twee van die capsules per dag zorgen ervoor dat je darmwerking veel sneller herstelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yakult is het enige ruim verkrijgbare probioticum dat wetenschappelijk bewezen werkt. Overigens is er ook een light vorm met minder suiker.
Je kan overigens een gratis rondleiding krijgen bij Yakult in Almere. Heb ik laats gedaan, was leuk. Er waren maar liefst 100 bezoekers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yakult is commerciele bullshit.
Neem een bak doodgewone yoghurt, eet je bruine boterham, groenten, je fruitje, groenten en je zult niets tekort komen.
Ik vraag me trouwens wel af bij welk medicijn geadviseerd wordt om probiotica te gebruiken. Echt nog nooit van gehoord. Of zijn het medicijnen uit het alternatieve circuit.
Misschien kun je je vraag nog wat uitbreiden, zodat je wat betere antwoorden kunt verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gebruik van antibiotica verstoort het bacteriële evenwicht in de darmen. Met probiotica kun je dat (deels) opvangen. Had ik dat ergens hierboven al niet vermeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antibiotica doden ook de bacterien die in een probiotica kuur zitten.
Verder sterven nagenoeg alle bacterien bij aankomst in de maag.