waarom krijg ik een rode bult na een griepprik?

Ik heb vrijdag een griepprik gekregen alleen ik krijg daar een rode pijnlijke bult van hoe komt dit? Ben ik allergisch of is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.1K

Antwoorden (3)

Een griepprik is een inenting met een aantal griepvirussen die de komende periode verwacht worden. Hoe je hierop reageert is verschillend, omdat elk mens ook verschillend in elkaar steekt. Misschien reageert u net iets heftiger op een bepaald virus dan uw vrouw en wellicht is dat volgend jaar weer anders.

Dus niet echt een goed antwoord op te geven, omdat elk mens uniek is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit komt omdat naast het griepvaccin naast het 'virus' ook onder andere een andere stof zit. Een adjuvant of een booster. Deze stof zorgt er voor dat je immuunsysteem sterk geactiveerd wordt waardoor het griepvirus ook 'ontdekt' wordt door je immuunsysteem. Zonder zit stofje zou een vaccin veel minder goed werken. Je kunt een wel een beetje zien als een lichte ontsteking, vandaar de reactie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen reageert anders op de griepprik en dat is schijnbaar ook niet ieder jaar hetzelfde.
Heb twee jaar lang na de griepprik een enorme grote rode vlek gehad.
Deze keer helemaal niets gehad.
Dus het zijn ook niet ieder jaar de zelfde verschijnselen