Wat is er met mijn kaak?

Een paar dagen geleden toen ik aan het eten was knakte mijn kaak best hard. Vanaf die knak heb ik alleen maar last gehad van mijn kaak. Het is voornamelijk als ik eet/gaap of hard lach. Met praten heb ik er zo goed als geen last van. Wat is er gebeurt? En beter nog wat moet ik er mee doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Probeer je kaak zoveel mogelijk rust te geven.
Met eten zou ik proberen om je kaken alleen van boven naar beneden te bewegen en niet de kauwbeweging te maken.
Dus eigenlij zoveel mogelijk vermijden waardoor je last krijgt. Dan duurt eten wel wat langer maar je bent er mischien wel sneller vanaf.

Nog even een site voor je gezocht:

Door overbelasting van de kaak kunt u last hebben van:

•knappen en kraken van het kaakgewricht;
•pijn in en om het kaakgewricht, uitstralend naar voorhoofd, hals, onder- en bovenkaak;
•oorpijn en oorsuizing.

Als u klachten hebt, is het belangrijk dat u de gewrichten zo veel mogelijk rust gunt. Dat kunt u doen door de volgende instructies op te volgen:

•open de mond niet te ver;
•ondersteun de onderkaak bij het gapen;
•eet kleine stukjes;
•bijt geen hard voedsel (zoals harde broodjes);
•kauw voorlopig aan de kant die het minst ‘knapt’;
•kauw geen kauwgom;
•kraak geen hard snoepgoed met uw kiezen.