Als ik een recept van de dokter heb, mag ik het medicijn (injecties) ook door andere artsen laten toedienen dan mijn huisarts (ivm werk-woonafstand?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Jahoor, of door een verpleegkundige of praktijkondersteuner. Overleg wel met je behandelend arts omdat die graag het dossier compleet wil houden door vermelding van wat je daadwerkelijk aan medicatie hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel voor dit antwoord. het is een lastige situatie: ik werk in Amsterdam, maar woon elders en heb daar ook mijn huisarts. je kan dan niet in Amsterdam een huisarts vinden omdat dit te ver is van de woonplaats. Maar wel heb ik een vriendin die als arts in een ziekenhuis werkt en die zou bepaalde medicijnen (die ik al heb opgehaald op recept) kunnen toedienen. Ik weet alleen niet of je dat zomaar kan doen. Als ik dit meld bij mijn huisarts zou dit voldoende moeten zijn?

Andere antwoorden (2)

Als die arts dat wilt...

de gene die het uiteindelijke medicijnen echt toedient is verantwoordelijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als iemand bevoegd is om te spuiten mag dit volgens mij
hangt ook af van de zwaarte van de medicijnen