Altijd een verstopte neus, hoe komt dat?

Ik heb het al jaren. Ben er nu aan gewend, maar wil wel de oorzaak weten. Daardoor is mijn reukvermogen ook een stuk slechter dan van anderen. Ik heb geen hooikoorts, heb laatst een hele bloedonderzoek gedaan en alles zag er heel goed uit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Amadea
9 jaar geleden
Heb je poliepen in je neus?
tinus1969
9 jaar geleden
Wat is er onderzocht bij dat bloedonderzoek? Bloedonderzoeken op allergieën zijn overigens niet bijzonder betrouwbaar. Verder; overleg eens met je huisarts, of langdurig gebruik van een antihistaminicum een optie is.
Ivana
9 jaar geleden
Of ga eens naar een KNO-arts in het ziekenhuis. Misschien is er iets aan te doen.

Antwoorden (3)

Vermoedelijk zijn neuspoliepen er de oorzaak van. Dat zijn goedaardige zwellingen van het neusslijmvlies, die meestal ontstaan in de zeefbeenholten (één van de vier neusbijholten). De zeefbeenholten zit tussen neus en ogen. De poliepen zakken als een soort “slijmvlieszakje” vanuit de zeefbeenholten in de neus.
De belangrijkste klachten van neuspoliepen zijn neusverstopping, regelmatig optredend verkouden gevoel en een verminderde reuk en smaak. Minder vaak bestaan er klachten van hoofdpijn met een vol gevoel in het hoofd. In liggende houding verergeren meestal de klachten van neusverstopping.
Amadea
9 jaar geleden
Bij lichamelijke klachten altijd eerst naar de dokter.
Geen oorzaak gevonden? Dan het volgende.

De oorzaak van jouw verstopte neus is op psychologisch vlak goed uit te leggen. Ofwel vanuit je eigen geest, daar waar vele aandoeningen / ziekten ontstaan.

In jouw geval zou het kunnen zijn dat je niet of te weinig voor jezelf opkomt, te weinig zelfvertrouwen hebt, geen vertrouwen in eigen krachten en intuïtie, of zoals een afgeleide van het gezegde luidt: een vogeltje die niet durft te zingen zoals het gebekt is. Gevoelens worden onderdrukt, natuurlijke spontaniteit wordt geremd. Gevolg: de eigen aanwezige krachten worden onderdrukt.

Wanneer jij je hierin herkent dan weet je ook wat nodig is om dit proces om te draaien, te transformeren.

Wanneer jij voor jezelf kiest, weer zelfvertrouwen krijgt in eigen kunnen, dan zul je na verloop van tijd merken dat 'de verstopte neus' tot het verleden behoort.

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou veroorzaakt kunnen worden door een scheef tussenschot wat vanaf de geboort al een afwijking heeft. Wellicht door gebroken neus of klap op de neus.....