ik heb een cyste in de mild vrij groot moet de mild er nu uit ?

bij toeval ontdekt een cyste in de mild bij de nier waar moet ik dan zijn bij de uroloog of bij de internist en zou ikeen operatie moeten wat denken jullie wie heeft dit ook meeegemaakt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.8K
tinus1969
9 jaar geleden
Hoe is dit ontdekt? Bij welke artsen ben je al geweest?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je vraag klint als dat je zelf denkt dat er iets aan de hand is. Ga eens naar een dokter.

Het beste antwoord

De cyste is bij toeval ontdekt... Door een arts. Deze arts had je moeten uitleggen wat de volgende stappen zijn en waarnaar je verwezen moet worden. De arts die het bij toeval ontdekte is ook degene die je moet verwijzen.
Als dit niet goed gebeurd is, maak dan een afspraak met je huisarts, leg je probleem voor en vraag hem om doorverwijzing.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja door een buikecho de arts zei dat ik de uit slag bij de huisarts kreeg die heeft mij doorgestuurd naar de uroloog
Erna55
9 jaar geleden
In dat geval heeft de huisarts gehoord wat de meest logische verwijzing is. Dit advies heeft hij opgevolgd.
Ik snap dat het voor jou verwarrend is, maar wanneer de huisarts je naar een uroloog stuurt, dan is dat de juiste weg. De uroloog zal kijken of het iets met je klachten te maken heeft. Zo nee, dan wordt er niets mee gedaan. Een cyste in de nieren is heel veel voorkomend en hoeft niet tot een operatie te lijden. Maar als dat wel de oorzaak van je klachten is, dan zal er mogelijk geopereerd moeten worden.
Beterschap !

Andere antwoorden (1)

Voor een cyste in de milt zou je bij de algemeen chirurg moeten zijn. Cystes in de milt komen vaker voor. Meestal geven ze geen klachten; dan is het geen probleem om hem gewoon te laten zitten.
De chirurg zal wel het nodige onderzoek willen doen om er zeker van te zijn dat de cyste echt geen problemen geeft, en dat de cyste geen uiting is van een andere ziekte (die een operatie dan misschien weer wel nodig maakt.)

Weet je wel zeker dat de cyste in de milt zit en niet in de niet die naast de milt ligt. Cystes in de nier komen veel vaker voor. Voor een niercyste zou je bij de uroloog moeten zijn. Deze zal ook wel weer wat onderzoek doen. Ook voor een niercyste geldt dat een enkele cyste, die geen complicaties geeft, in principe niet verwijderd hoeft te worden.