Hoe kom ik van mijn onderug pijn af?

Hallo, ik heb nu al ongeveer 2 weken last van mijn onderug ik ben 17 jaar en ik ben al een maand gestopt met sporten (wegens blessure) dus aan t sporten zou t niet kunnen liggen.. en doe ook geen zwaar werk.. maar sinds 2 weken heb ik enorme last in mijn onderug echt pijn.. en daarbij kan ik ook niet heel lang staan zonder pijn.. of lopen.. ik kan de pijn opwekken als ik ga zitten en mijn kin op mijn borst leg.. dan voel ik zo in een x die pijn.. iemand enig idee wat dit kan zijn?

een jaar geleden
2.2K
crispy
een jaar geleden
Je kan pas iets aan die pijn doen als je weet wat de pijn veroorzaakt. Je rug is een complex samenstel van spieren en spiertjes, en als er in 1 van die spiertjes een probleem is dan verstoort dat misschien wel je hele bewegingsapparaat. En als er iets niet goed zit in je wervelkolom dan ben je helemaal in de aap gelogeerd.
Meestal is de pijn onderin de rug te verhelpen met oefeningen en massage, maar niet altijd. Laat dus een arts of een fysiotherapeut naar je rug kijken. Dan krijg je verantwoord advies hoe je van de pijn af komt.
Ritsuka
een jaar geleden
Je kunt ook pijn krijgen omdat je te stil zit, daar heb ik zelf last van. Ik moet in beweging blijven.
Ga naar de fysiotherapeut.
tinus1969
een jaar geleden
https://www.thuisarts.nl/pijn-onder-in-rug/ik-heb-pijn-onder-in-mijn-rug
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Eerste stap bij klachten is vaak een huisarts.
Denk verder aan dingen als verkeerde houding, scheefstand, tekort aan vitamine D.
Je zegt dat het niet aan het sporten ligt maar bij sporten kan het zijn dat je bepaalde spieren teveel aanspant. Afhankelijk van de oorzaak kan een osteopaat vaak wat betekenen. Rugklachten kunnen soms deels te maken hebben met spanningen in het buikgebied.

Antwoorden (2)

Verander regelmatig van houding.
Loop regelmatig even rond en verander om de 20 minuten van houding, zeker bij zittend werk.
Beweeg voldoende.
Langsgaan bij een therapeut.
een jaar geleden
Het zou kunnen dat je een ziekte hebt - maar er komen zo'n 15 ziektes in aanmerking als je lage rugpijn hebt. Je hebt een diagnose nodig.
Ga zo snel mogelijk naar de huisarts.
een jaar geleden