EEerder goede conditie, 10 km hardlopen geen probleem. Nu telkens na 2,5 km hardlopen duizelig/misselijk. Ervaringen en/of verklaringen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

De duizeligheid en misselijkheid kan komen doordat de bloeddruk te laag is. Hierdoor stroomt het bloed minder goed/snel naar de hersenen waardoor er minder zuurstof aankomt bij de spieren terwijl u wel heel actief bezig bent en dus meer moet gaan verbranden in uw cellen. Dit kan duizeligheid veroorzaken. Wat u sowieso kunt doen tegen de duizeligheid wanneer u een lage bloeddruk heeft is koffie drinken en drop eten (natuurlijk met mate). Wanneer de duizeligheid heel erg wordt en u zwart voor uw ogen zit zou u even kunnen gaan zitten met uw hoofd omlaag. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je schrijft er je leeftijd niet bij, maar als iemand in goede conditie misselijk wordt en dizzy dan is er iets aan de hand. Dat kunnen vele dingen zijn. Feit is dat je lichaam niet verder wil en dat is abnormaal als je normaal tien kilometer kunt lopen. Ik denk dat je naar je huisarts moet. Die moet een paar dingen onderzoeken. Onder andere bloeddruk, en evt. Wat bloed prikken. Mogelijk ook een inspannings ECG laten maken.
Naar de dokter dus.