Is het normaal als een schaafwond op een heup dik of opgezet is ?

Mijn dochtertje is gevallen en heeft een schaafwond maar best wel een grote.
Maar hij is vrij dik ik heb nooit gezien dat een schaafwond dik is.
Mensen die het zag gebeuren hebben het schoongemaakt en ik heb er betadine zalf opgedaan met een gaasje erop.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is net een half uur a 1 uurtje geleden gebeurt dus ik dacht misschien is het daarom dik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Ja, als het nog maar een uur geleden is, is het normaal dat het nog dik is.

Betadine is goed om te ontsmetten.
Maar beter is om de schaafwond met een pijnloos middel te ontsmetten (bvb Cedium spray) en daarna te behandelen met wondhelende Flamigel.

Flamigel is een hydroactief colloid gel-verband. Het bevordert het herstel van de huid doordat het de wond vochtig houdt en afdekt. (droog houden is achterhaald)

Bij het genezingsproces geeft Flamigel vocht af aan de omgeving van de wond en bevordert op dergelijke wijze het oplossen van korsten.

Flamigel stilt snel de pijn (verkoelt). Flamigel kan eenvoudig en pijnloos aangebracht en verwijderd worden.

Ik heb de bijsluiter bijgevoegd. Het is echt een heel goed product. Heb het zelf pas met succes toegepast op een schaafwonde in mijn gezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is vrij normaal. Ik had geregeld schaafwonden door kunstgras. Ik had last van erge jeuk(zodra de schaafwond wat droger is), er kwam behoorlijk wat warmte af en ook veel vocht. Ook was het vaak wat dikker. Toch zou ik het even goed in de gaten houden. Mocht het na een paar dagen niet beter gaan kun je altijd even langs de huisartd gaan. Is goed dat je er betadine erop hebt gedaan.

Zelf liet ik de schaafwond vaak luchten waardoor het sneller heelt/opdroogt. Ik deed er nooit een gaasje op. suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad al kan een beetje betadine in het begin geen kwaad. Maar zo snel mogelijk luchten ja. Daardoor heelt de wond het snelst.
ja volgensmij is dat normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan goed, als het kan dan gaasje eraf laten, aan de lucht laten drogen.

Als ze erop gevallen is, is het waarschijnlijk een bloeduitstorting die de bult veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan ja , er zit natuurlijk een wond onder wat iets opzet dus over een paar dagen moet het wel wat minder worden , evt wat koelen kan mischien hebben