Hoe zien de eitjes van luizen eruit?

Qua grootte, kleur en vorm bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eitjes van luizen heten neten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en op deze site staat een foto ervan: http://www.dierenkliniekvossegat.nl/deskundigheden-dierenkliniek-vossegat/laboratorium

Antwoorden (3)

Ze zien eruit als een soort grijs kokertje rond een haar. Ze zitten vaak achter in de nek of bij de oren.
Als je zo'n kokertje los probeert te trekken, lukt dat niet zo makkelijk. Het zit echt vast aan het haar.

Toegevoegd na 38 seconden:
grootte ongeveer anderhalve tot twee milimeter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn heel klein.
De luizen leggen ze tegen de haren aan en plakken ze goed vast.
De lege eitjes blijven zitten aan de haren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze kunnen wit of lichtbruin zijn...
en je herkent t vaak bij kinderen dat ze in de nek vaak enorm zitten te krabben