ik heb rare strepen in mijn huid door mijn hond wat is t ? (ik heb t al een maand)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Amadea
9 jaar geleden
Hoe kan jij weten dat het door jouw hond komt, maar niet weten wat het is?
Ivana
9 jaar geleden
Het ziet eruit als bloeduitstortingen. Heeft de hond zo langs je huid gekrabt? Dat geneest bij de een sneller dan bij een ander. Kijk het nog even aan als het geen zeer doet en anders even naar de huisarts.
Ritsuka
9 jaar geleden
dat is echt niet van je hond, dat is gewoon striae
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Arme hond hier de schuld van krijgen

Antwoorden (1)

Als ik het goed zie is het je buik. Het lijkt eerder op striae. Dat komt als de huid snel groeit of uitrekt. Bijvoorbeeld als je (snel) dik bent geworden. Vooral bekend bij zwangere vrouwen. Maar mensen die snel dik zijn geworden kunnen het ook krijgen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dat komt dus niet door je hond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en gaat dat ooit nog weg als ik weer gaat afvallen bv??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet sowieso LANGZAAM afvallen. Als je snel afvalt kunnen ze erger worden (dat las ik op een forum dus of dat echt waar is kan ik je niet vertellen). Lees het hele artikel van mijn link maar. Onderaan staat helaas dat er nog geen effectieve behandeling voor is. Dus hoogstwaarschijnlijk gaan het nooit helemaal weg. Er zijn wel crèmes en lotions die het kunnen verminderen. Dat kun je bij de drogist of apotheek navragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.gezondheidsnet.nl/zwangerschap-bevalling-en-baby/striae-groeistrepen-op-je-lichaam
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Precies, dat zei ik.
Ritsuka
9 jaar geleden
nee, gaat niet weg. Het worden uiteindelijk dunnere witte strepen.
Is je schildklier gecontroleerd? Tenzij je zwanger bent zijn dit soort strepen op je buik niet normaal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je dik bent geworden kun je het ook krijgen. Ook zinder zwanger te zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zinder=zonder
Ritsuka
9 jaar geleden
Daarom vroeg ik of de schildklier gecontroleerd was. Dit kan inderdaad door snel dik worden.
Een vriend van mij werd in korte tijd ineens dikker, kreeg ook allemaal striae omdat het zo snel ging, en het bleek dat zijn schildklier stil stond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan ook idd. Maar je kan ook gewoon dik worden omdat je teveel eet en te weinig beweegt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dik zijn komt bij de meeste mensen niet door een ziekte of kwaal. Maar door te veel eten. Alleen willen velen dat niet horen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Maar dan krijg je toch geen striae? Dat gaat meestal niet zo snel dat dit gebeurt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jawel het kan echt hoor.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Bij een vriendin van mij ook. Woonde een tijd bij mijn man en mij in huis. Toen ze op zichzelf ging wonen ging ze slecht eten. In 2 maand 15kg erbij. Zij heeft die strepen ook, nu zijn ze wit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe kwam je op het idee dat het van de hond kon zijn ?