mijn trommelvlies zit waarscheinlijk te diep in me oor. kan er wat aan gedaan worden? ik maak me echt zorgen

wat word er bedoeld met trommelvlies inspecteren. ik las net namelijk een antwoordt van een vraag waar dat in stond.
ik heb zelf ook een probleempje ik denk dat mijn trommelvlies beschadigt is en dat het te die in me oor zit. dat zou wel komen doordat ik perongelijk steeds dieper ging met wattenstaafjes in me oor. ik hoor er nu ook wat minder mee dan de andere oor. ik heb al sinds jongsafaan problemen gehad met me oren en kheb ook buisjes gehad toen ik 6 jaar was, maar dat was omdat ik vaak oorontstekingen had. ik heb paar maanden geleden weer operatie gehad voor buisjes te laten zetten, maar dat was weer voor me trommelvies omdat het beschadigt was. de buisjes hebben uiteindelijk niets geholpen thet is juist iets erger geworden. mijn vraag is kan er nog wat aan gedaan worden of zal het altijd zo blijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Je trommelvlies hangt niet los in je oor zodat je het met een wattenstaafje naar binnen zou kunnen duwen! Wat er wel meestal gebeurt als je met wattenstaafjes in de weer gaat, is dat je oor meer oorsmeer gaat produceren. Vervolgens duw je met je wattenstaafje dat oorsmeer steeds meer je oor in en sluit je je gehoorgang beetje bij beetje af. Dus dat kan de oorzaak zijn dat je met je ene oor slechter hoort dan met het andere.
Maar, je hebt al wat problemen gehad met je oren zo te zien, ik denk dat het een goed idee is om je huisarts even te laten kijken (een oorsmeerprop kan eenvoudig verwijderd worden door de huisarts), of terug naar je KNO arts. Laat je door hem/haar goed voorlichten over wat er nog gedaan kan worden, of dat het nog over kan gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oo oke. Dat lucht echt op. Ik dacht echt dat me trommelvlies mischien te ver in me oor zit. Dankjewel voor je advies!

Andere antwoorden (1)

Ga naar de dokter en laat je eventueel doorverwijzen naar een KNO arts.