Oneens met mijn huisarts over diagnose CMS/schildklierproblemen, wat kan ik het beste doen?

Ik ben een vrouw van 20 jaar.
Ik ben bij mijn huisarts geweest omdat ik last heb van een lijst met klachten. Op de eerste afspraak heb ik aangegeven dat ik zelf denk dat ik last heb van hypothyreoïdie. Mijn waarden waren als volgt:
TSH 3,6
T4 vrij 11,7
Glucose 5,3

Mijn huisarts zegt dat de waarden perfect binnen de norm zijn dus dat alles in orde is met mijn schildklier. Ik heb echter anderhalf jaar geleden last gehad van hypothyreoÏdie, en toen voelde ik me precies het zelfde als dat ik me nu voel. Dit heb ik uitgelegd maar mijn huisarts is ervan overtuigd dat er niets met mijn schildklier aan de hand is en weigert bijna om het hier nog verder over te hebben.
Zij denkt dat ik lijd aan het ChronischVermoeidheidsSyndroom.

Ik ben er van overtuigd dat ik geen cvs heb, maar dat ik last heb van hypothyreoïdie- ik voel me hetzelfde als anderhalf jaar geleden. Hypothereoïdie gaat alleen over door middel van medicijnen en wordt erger met de tijd.

mijn klachten zijn:
-vermoeidheid; ik heb nergens puf voor
-slaapproblemen
-het hele jaar door "verkouden"
-concentratieproblemen
-traag in denken en doen
-humeurwisselingen
-droge huid; oor eczeem, roos, schilfers in wenkbrauw, droge velletjes in het gezicht (gaan ook niet weg met dagcreme)
-heel vaak koud; ik heb altijd al last gehad van koude voeten maar nu krijg ik ze ook niet meer opgewarmd
-stijve spieren en gewrichten
-kortademig
-gewichtstoename terwijl ik niet anders eet dan normaal

Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik zou een second opinion aanvragen bij een andere arts
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als chiropractor denk ik dat je een probleem hebt met je atlas. De atlas is de eerste wervel onder de schedel en wanneer deze vast zit kan hij door zenuwirritaties invloed hebben op het metabolisme (vermoeidheid; dik worden) en immuunsysteem (huidschilfers en verkoudheid). De oplossing is de Atlas weer los te laten maken door een chiropractor of osteopaat. Let wel dit is een chiropractisch antwoord en niet een medische.

Een medisch antwoord kan zijn dat je de ziekte van Pfeiffer hebt. Dit gaat vaak samen met schildklier problemen en kan ook je immuunsysteem ontregelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat in elk geval een echoscopie maken van je schildklier ,schildklierproblemen worden nog steeds te vaak onderschat cq verwart met bijvoorbeeld vastzittende atlaswervels etc. Verder kan ik je het boek Diagnose Hashimoto van Nicole Rolfsmeier aanbevelen ,daar staat veel in over het wel en wee van schildklierproblemen .