Steken bij hart/longen?

Ik kreeg vanochtend in eens, zomaar, een kramp, een beetje links vanaf het hart.

De pijn die kwam veroorzaakte dat ik niet meer goed kon ademen, alleen kleine beetjes. Helemaal inademen, dan kwam die steek weer, alsof er een mes in je wordt gestoken.

Op dat moment was ik niets aan het doen, gewoon zitten en tekenen ofzo, niets actiefs.

Ik heb het eens eerder gehad, maar toen ging het na 30 secondes wel weer over, nu niet, het heeft de hele dag aangehouden. Later, werd het zo erg, dat ik de pijn niet meer kon verminderen door zachtjes beetje voor beetje te ademen, daar ging het gewoon doorheen.

Om ongeveer half 5, werd het pas minder, 5 uur was het helemaal weg, ik blij :)

Helaas, begint het nu wéér te steken, ik zou graag willen weten wat dit is, het doet echt verschikkelijk pijn, erger dan zo'n steek na het hardlopen ofzo.

Groetjes Sunset

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
77.1K

Het beste antwoord

Het klinkt als kramp in je tussenribspieren, dat kan inderdaad vlijmscherpe pijn opleveren, juist bij het ademen. Als het eenmaal over is, zijn de spieren nog heel erg gevoelig en kan het er zo weer 'inschieten', zoals bij (en na) heftige kramp in je kuiten.
Misschien heb je vannacht een beetje raar gelegen of gisteren in een houding gezeten die niet helemaal jofel was.
Als het je tussenribspieren zijn, gaat het echt vanzelf over, probeer een houding te vinden die het minst pijnlijk is en waarin je toch makkelijk kunt ademhalen (staand, liggend, zittend, halfzittend, leunend tegen de muur, met een warme kruik tegen de zere plek - probeer het maar uit).
Ben je erg ongerust, bel dan de huisarts, die kan precies vragen hoe of wat en je op basis daarvan adviseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!! , ik denk dat ik hier wel iets aan heb :) Zo'n kruik klinkt wel aanlokkelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon proberen, kruik of zo'n kersenpitkussen of iets dergelijks.

Andere antwoorden (4)

Ik heb dat als ik me te druk maak dan ga ik op de bank liggen en dan probeer ik me te ontspannen en rustig adem te halen en dan gaat t weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zoiets soortgelijks gehad en daarbij mee naar de huisarts geweest (wat ook voor jou aan te raden is om te doen, want dan heeft hij dat in ieder geval in je dossier staan) maar bij mij had het te maken door een verkeerde houding waardoor mijn longen ingedrukt werden, wat een hevige steek aan pijn veroorzaakte. Ik dacht dat het aan mijn hart lag en maakte me zorgen. Gelukkig was dat niet aan de hand. Maar voor alsnog wil ik je graag aanraden om het toch even met een arts te bespreken. En stel dat het toch hetzelfde is als waar ik last van heb, dan is het een kwestie van goed rechtop staan en niet ineengekrompen zitten... Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super, bedankt voor je antwoord, hierdoor ben ik een stuk minder ongerust ;)
Ik had dergelijke steken ook toen ik jong was en men zei toen dat het lucht tussen het middenrif was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een kennis van mij heeft dat ook gehad en is ermee naar de huisartsenpost gegaan. Hij bleek een longontsteking te hebben.....hij heeft het kort daarna nog 2 keer gehad.