Is dit wel een hernia?

Hallo,

Ik ben 29 en heb wellicht een hernia. Begin vorige week had ik ontzettend pijn in rechterbeen , dus maar naar spoed.
Daar dachten ze meteen aan hernia, dus naar huis met veel pijnstilling. Later in de week ging het iets beter, maar toch naar specialist geweest (binnen een 3tal weken mag in onder de mri en krijg ik een emg)
Nu is het zo dat het nog niet zeker is dat het een hernia is... (en dat maakt me zo onzeker)
De pijn blijft aanwezig, maar is het ergst 's nachts en net na opstaan, in de loop van de dag is het vooral een zeurderig en branderig gevoel in been. Ik kan been ook nog relatief hoog optillen. En bij hoesten en niezen doet het niet specifiek meer pijn. Wel is achillespeesreflex uitgevallen.
Bij bepaalde bewegingen voel ik wel dat er precies iets gekneld zit en komt er een pijnscheut door been.
Volgens huisarts zonder discussie hernia, volgens kinesist misschien verkrampte spieren (pijnlijke drukpunten ofzo) en specialist denkt ofwel aan hernia of bekkenblokkage.
Ik heb trouwens ook tintelingen, en af en toe pijnscheut in mijn rechterarm.
Hernia zit overigens in de familie (opa, oom, moeder en broer)
Herkent iemand deze symptomen? (en was het dan een hernia?)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Pijn in de (lage) rug, met uitstraling naar het been en vooral pijnlijk in de ochtend, tot bijna niet kunnen lopen aan toe, duiden mi op hernia.
Ben hieraan vijf keer geopereerd, dus deze klachten komen mij bekend voor.
Volg de adviezen van de huisarts en bezoek een neurochirurg in een goed ziekenhuis.
Succes.