Waarom doet mijn knie wél pijn met voetballen, maar niet met hardlopen?

Ik heb jarenlang gevoetbalt én hard gelopen. Sinds een maand of twee kan ik echter alleen nog maar hardlopen. Zogauw ik voetbal, voel ik een stekende pijn aan de binnenkant van mijn knie waardoor ik moet stoppen. Dit trekt weg na een minuut of 10 waarna ik nog moeite- en pijnloos 5/10km kan hardlopen op hoog tempo.

Weet iemand waar ik last van heb, en wat een goede strategie is om er wat aan te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt me verstandig dat je hiermee toch even naar je huisarts gaat. Deze kan gericht onderzoek doen naar de kwaal en de oorzaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zijn dat je een knieblessure hebt, heb ik ook gehad. Dan moet je gewoon naar de huisarts gaan

Antwoorden (2)

Omdat je met voetballen en bijv ook met tennis veel onnatuurlijke bewegingen maakt met bijvoorbeeld kappen en draaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarschijnlijk de knieband
misschien de meniscus

niet meer kapot maken en eerst naar doc/fysio/orthopeed/scan.

Toegevoegd na 39 seconden:
oprekking van de knieband bedoel ik..