ik heb niet heel veel klachten, alleen als ik veel voorover buk, dan heb ik weer een scherp gevoel rond het schouderblad.

wat moet ik nu, opereren of niet ik vindt dit moeilijk.
ik heb een tweede mri gehad.
Hernia is nog steeds erg fors

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

ik denk dat de arts die je behandeld er je meer duidelijkheid over kan geven..
en niemand jou op G.V je raad kan geven, wat je moet gaan doen, die beslissing is erg persoonlijk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je dat het beste zelf kunt beslissen als je al erg lang deze klachten hebt is opereren zeker te overwegen en als de klachten verergerd zijn zou ik zeker actie ondernemen.
maar jij bent en blijft de enige die de beslissing kan maken. natuurlijk in overleg met je behandelende arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is de afgelopen jaren veel onderzoek gedaan naar het effect van operatief ingrijpen bij een hernia. Uit het
onderzoek is gekomen dat een operatie even veel effect als fysiotherapie zonder operatie. Voor hernia-achtige klachten is McKenzie-therapie een goede behandelvorm.
Succes!

Gr. Simon
www.optimaalsporten.nl