Nee hoor, als je arm gekneusd is dan is hij dik van het onderhuids vocht dat door de kneuzing vrijgekomen is. Strikt genomen is je arm dus al extra goed ingepakt, zodat hij minder snel zal breken. Je hebt misschien wel eerder kans dat je je andere arm breekt, omdat je deze arm zal willen ontzien. Maar de kans op een breuk van de gekneusde arm is dus helemaal niet groter geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Licht eraan of je harder valt of niet.
Als je harder valt of even hard net als je vorige keer dan wel ja!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor dat zegt niks,als je bot niet gebroken is dan loop je echt geen risico,kneuzen heef meer met het weefsel te maken,wil natuurlijk niet zeggen, als je weer valt dat jij je arm dan niet breekt.
Doe voorzichtig.
12 jaar geleden
Volgens mij niet. De arm is niet gebroken namelijk dus met het bot is er weinig gebeurd. Het kan dat je door de pijn je arm vreemd houdt, niet natuurlijk dus met als kans dat je hem eerder breekt. Je kunt je val ook minder goed stoppen als je al pijn hebt aan die arm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, als je arm gekneusd is is er geen schade aan het bot. Een kneuzing hou in dat het onderhuids bindweefsel beschadigd is.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gekneusde arm is een weefselbeschadiging in, zoals de naam al zegt, het weefsel. Dus NIET in het bot.

Een breuk kun je enkel in het bot krijgen... dus niet in het weefsel.

Wat ik hiermee wil aangeven is: Dat het hier om twee heel verschillende letsels gaat en dat de ene niets te maken heeft met de andere.

Hoogstens is het zo dat je ..tijdens het voor de tweede maal vallen..je gekneusde en uiterst pijnlijke, zó arm tracht te beschermen..dat je daardoor JUIST 'verkeerd' op die arm terecht komt.

Maar dàt bedoelde je, volgens mij, niet met je vraag.

Het antwoord op jouw vraag..."Als je arm al gekneusd is, en je valt later weer, heb je dan een grotere kans dat hij deze keer wél breekt?".. is dus: Nee!

Groet,

Ton