Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat kan de dokter doen tegen vermoeidheidsklachten?

Ik zal even mijn verhaal doen: ik ben erg vaak vermoeid, deze klachten zijn niet nieuw voor mij, ik kamp hier al enige tijd mee(lees:een paar jaar). Dit betekent niet dat ik constant moe ben, in de ochtend bijvoorbeeld gaat het wel. Maar in de middag en avond ben ik vaak erg moe en dit is vrijwel iedere dag. Natuurlijk heeft dit enorme gevolgen voor mijn dagelijkse bezigheden.

Als ik naar de dokter ga, wat zal die mij dan vragen en doen? Misschien prikken? En waar wordt er dan allemaal naar gekeken? Welke ziekten?

Ik ben absoluut geen doktersmens, ik ga niet voor ieder kwaaltje een afspraak maken met de huisarts.
(toen ik ongeveer 8 jaar was, was ik gevallen. Ik heb toen volgehouden dat ik niet veel pijn had en dat mijn pols alleen gekneusd is. Mijn ouders konden niets doen want ik stribbelde echt tegen, haha
Na 2/3 maanden vertrouwden ze het niet en ben ik toch naar het ziekenhuis geweest voor fotos, en wat bleek: mijn pols was gebroken en zonder gips helemaal goed gekomen) haha hieruit is dus te lezen dat ik echt volhoud als het om dokters of iets gaat :p

Maar ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat ik kan verwachten

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zit zelf op het moment thuis met vermoeidheidsklachten. Deze klachten zijn inderdaad lastig voor een dokter. Maar ze kunnen er soms wel wat aan doen. Als ik je advies mag geven, zou ik zoveel mogelijk op andere dingen letten, waar heb je nog meer last van? Is het alleen vermoeidheid of vallen nog meer dingen op? Dat kan de dokter helpen. Zijn er dingen die veranderd zijn, in je leven of aan je lichaam? Valt je haar uit, of voel je je hart kloppen? Ben je wel eens kortademig? Heb je pijn op plaatsen waar je het niet zou verwachten? Ik noem maar wat, het kan van alles zijn. Probeer meer te vertellen dan alleen dat je moe bent (als je ook nog andere dingen hebt). Je kan verwachten dat je dokter een bloedtest doet, inderdaad, kijken of je geen ijzer-tekort hebt of B12 ofzo. Ik hoop heel erg dat de dokter je kan helpen, succes!

Ik ben ook geen dokter, heb alleen een jaartje geneeskunde gestudeerd. Een dokter zal eerst vragen stellen over je leven, je situatie nu, en wellicht je persoonlijkheid. Ik kon me nog herinneren dat je eerder een vraag stelde over concentratie problemen, je legde uit dat je in het laatste jaar zat van je school en erg ambitieus bent. Dit is allemaal erg goed, maar neem je wel genoeg rust? Ik wil niet zeggen dat je dat niet doet, stress opzich kan je lichaam ook uitputten. Probeer eerst na te gaan, of je zelf misschien voor de vermoeidheid zorgt. Ik zou niet direct denken dat je iets onder de leden hebt, CVS en ziektes als pfeiffer komen wel bij jonge mensen voor, maar dan zou je niet alleen 's middags of 's avonds moe zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100