Mag ik zinkzalf op brandwonden smeren?

Mijn huisarts adviseerde mij om zinkzalf op een diepe 2e graads verbranding te smeren, nu staat er op de verpakking niet te gebruiken bij BRANDWONDEN! Iemand hier kennis over?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

Niet doen!!! Als de blaar nog in tact is, probeer dat dan te houden, dit houd infecties tegen. Je zou evt. een pleister kunnen plakken, maar dit kan flink pijnlijk zijn. Mocht de blaar kapot zijn, dan steriel afdekken. Je bestaat zalf voor brandwonden, maar dit is vooral voor 1e graads. Betadine kan echter geen kwaad, dit houd infecties tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zinkzalf mag je niet op brandwonden smeren.

http://www.consumed.nl/medicijnen/2960/Zinkzalf_10_zelfzorg