Kun je nog steeds klachten hebben als je gestopt bent met gluten?

Bij mij is een tijdje geleden coeliakie geconstateerd.
Nou liep ik al 9 jaar met deze klachten.
Inmiddels ben ik gestopt met het nuttigen van producten met gluten, maar heb soms nog wel ineens buikpijn.
Dit echter wel veel minder dan hiervoor, maar volledig weg is het niet.
Ik ben inmiddels ongeveer 8 maanden bezig met mijn glutenvrije dieet.

Is het normaal dat mijn klachten nog niet 100% weg zijn en ik me soms niet lekker voel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Binnen zes maanden tot een jaar is uw dunne darm weer helemaal hersteld. Het kan dus zijn dat u nog steeds last heeft van uw darmen.

Verder hebben mensen met coeliakie vaker last van lactose intolerantie en/of een prikkelbare darm.

U zou dus kunnen wachten tot uw dunne darm weer volledig is hersteld en dan verder kijken.