Wat kan ik doen tegen ochtend buikpijn?

Ik heb sinds 2014 het prikkelbare darm syndroom. Sindsdien heb ik 's ochtends altijd buikpijn en diarree na het eten en dat houdt dan soms de hele dag aan. Dat is best vervelend omdat ik 's ochtends dus niet veel kan doen en daarbij komt ook misselijkheid erbij.

Wat kan ik eraan doen om de buikpijn en de diarree te verminderen/voorkomen?

Wat ik al heb geprobeerd:

- Thee zonder suiker met broodje chocolade pasta
- Cola met 2 broodjes pindakaas
- Cup a Soup groente
- Water, maar water maakt het juist alleen maar erger
- Alleen brood zonder iets erbij te drinken

Helaas zonder resultaat, en heb nu dus echt geen idee hoe dit te verminderen is

Antwoorden (1)

Probeer een gezond en gevarieerd dieet te volgen. Eet kleine maaltijden en vermijd vette en zware voedingsmiddelen. Drink veel water en beweeg regelmatig. Neem eventueel een antacidum als je last hebt van maagzuur. Probeer ook stress te verminderen door ontspanningsoefeningen te doen.
Bronnen:
5 maanden geleden