Mijn (boven)rug doet nu echt al ruim een week non-stop pijn. Naar chiropractor toe?

Ik heb tassen van 6/7 kilo de hele dag,schouder tassen en helaas heel vaak op 1 schouder.
Ik verzorg paarden, waarbij ik dus ook een aantal kruiwagens moet duwen en optillen.
In het begin viel het nog wel mee, de pijn verdween na douchen en goed slapen.
Maar nu heb ik echt al ruim een week last van mijn rug.
Het gaat gewoon maar niet weg, niet na douchen en zelfs als ik plat lig doet het gewoon pijn.
Ik kom er maar gewoon niet vanaf.
Het zit links op mijn schouderblad en eronder.

Moet ik naar een chiropractor toe? Zou die er iets tegen kunnen doen. Wat is er aan de hand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Zou het ook niet stress kunnen zijn? Je zou eens naar een cesartherapeut kunnen gaan. Die let op je houding en kan je advies geven hoe te tillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dit is duidenlijk he, dit is puur overbelasting.
Je zal toch even rustig aan moeten doen.
Je kan wel naar een chiropractor kunnen
gaan dat is altijd goed met jou klachten.
Maar ik denk als je even wat minder tilt
dat je daar al heel van op zal knappen.
Dus maar even hulp vragen bij het tillen.
12 jaar geleden
U moet nog geen zware rugzaken tillen en als de pijn bestendigt dat klinkt spieren beschadigd zijn en u moet naar fysiotherapeut voor zijn of haar massage krijgen en in sommige tijden masseren veroorzaken meer pijn dan vroeger . Ja dat zou kunnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
U moet uw huisarts consulteren voor fysiotherapie om je de spieren in je bovenrug te masseren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, gauw naar een chiropractor. Waarschijnlijk zit er een zenuw bekneld, waardoor bepaalde spieren niet goed kunnen ontspannen. Die gaan melkzuur produceren maar krijgen geen seintje om te ontspannen.
Chiropractor kan je hier binnen vijf minuten van af helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer zo min mogenijk boeken mee te nemen en niet bukken met door je rug gaan maar door je benen zakken met een rechte rug dan kan het al minder worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste dromer, je hebt je rugspieren overbelast. Je lichaam heeft een prachtig systeem om aan te geven als je er iets verkeerd mee doet, want dan krijg je pijn. Als jij maar door die pijn heen blijft gaan, dan wordt het steeds erger en gaat het alleen nog maar weg door een lange periode al die belastende bewegingen niet meer te doen. Misschien heb je wel een ontsteking gekregen, door het forceren van je spieren en dat kan heel erg pijn doen. Als je dan nog steeds door blijft gaan, dan kan dat uiteindelijk een zeer pijnlijke slijmbeursontsteking gaan opleveren. De enige die iets tegen jouw pijn kan doen dat ben je zelf, door beter naar je lichaam te luisteren. Probeer eens om je tassen minder zwaar te laten zijn, door kritisch te kijken wat er niet persé in hoeft of verdeel het gewicht over 2 tassen. Als je toch een tas op je schouder draagt, ondersteun hem dan met je hand, zodat niet het hele gewicht op je ene schouder terechtkomt. Je kunt ook je tas in 2 handen dragen of op je heup, alles om je schouder tot rust te laten komen. Stallen uitmesten is erg zwaar werk, daar moet je toch echt even een weekje of zo mee stoppen, totdat de pijn echt helemaal weg is. En daarna de kruiwagens minder vol doen, zodat ze ook niet meer zo zwaar voor je zijn. Het zal wel meer tijd kosten, maar het is het behoud van je lichaam. Wees er zuinig op, anders heb je straks misschien de rest van je leven spijt. Beterschap :-)