Intense nekpijn. Wat te doen?

Ben net wakker geworden door intense nekpijn, kan m'n nek gewoon niet bewegen van de pijn. Ik ben gisteren in een kermis attractie geweest, die ook over de kop ging, daar heeft het hoogswaarschijnlijk mee te maken. Wat kan ik doen? Ik heb al een paracetamol genomen, maar kan vandaag zo gewoon niets doen!
Bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nekklachten hebt zou ik voortaan niet meer in zo'n ding zitten. Ik heb dat ook eens gedaan (Efteling met die adelaar voor de deur), maar dat was achteraf niet zo'n goed idee. Je nek krijgt flinke klappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik pak dan altyd een naproxen, ga op bed liggen en proberen te slapen. Dan ontspant alles goed. Sterkte!

Het beste antwoord

Nekpijn kan heel veel oorzaken hebben, je geeft zelf al aan dat je de oorzaak waarschijnlijk wel weet. Dan zal het een kwestie zijn van de nek niet forceren, dus bv niet al te abrupte bewegingen maken met omkijken, opkijken e.d.. Je moet wel blijven bewegen anders gaan de spieren teveel verstijven, maar heel voorzichtig.

Dan zal het met een paar dagen al iets beter moeten gaan. Je zou bij de drogist een warmtepack kunnen halen en/of een das omdoen (ook 's-nachts) en eventueel iets van tijgerbalsem er op smeren.

Maar veel eenvoudiger lijkt me zelf om toch even langs de huisarts te gaan. Je kunt hem vragen om een zwaardere pijnstiller en/of spierverslappers. Eventueel kun je fysiotherapie krijgen. Maar het zal zoals heel dikwijls met dit soort zaken een kwestie van wat tijd zijn.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Masseren en rust geven, vooral niet gaan bewegen als dat niet kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat de pijn kan verlichten en lekker voelt is een warme handdoek in je nek, of eenw arme kruik of zo'n kussen met kersempitten (bij de drogist).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ibuprofen 400 halen,dat verslapt de spieren,als ik nek pijn heb is dat het enige dat help
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warmte kompres erop helpt bij mij altijd goed,
en heel voorzichtig met je hoofd oefeningen doen.
Zover mogelijk naar links en rechts draaien en naar voren en achteren, maar niets forceren.
Geen rondjes draaien met je hoofd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het niet forceren. Begin met een warme douche. Probeer dan langzaam je nek te bewegen, maar forceer niets! Maak dan een warm kompres. Wat bij mij heel goed helpt is dus eerst warm douchen en dan Spiroflor sport gel erop doen.

http://www.purelijfkracht.nl/spiroflor_sport_gel

Doe dit zelfde ook voor het slapen gaan. Als het goed is knapt het snel op!