Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik word binnenkort geopereerd, maar ik voel een (lichte) verkoudheid opkomen. Heb wel al de griepprik gehad. Kan dit invloed hebben op de operatie?

Ik weet overigens wel dat men niet opereert bij koorts, tenzij het echt niet anders kan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik weet niet precies wat je bedoelt met ' invloed hebben op de operatie' . Ook is niet duidelijk waar je aan geopereerd wordt. Je schrijft zelf al, alleen bij koorts opereren ze liever niet. Dat klopt. Een opkomende verkoudheid heeft verder geen invloed en zal ook geen reden zijn om de operatie op te schorten. Mocht je bijv. aan je buik geopereerd worden is het alleen lastig als je na de operatie erg moet hoesten ( kan pijn geven aan een buikwond ) . Maar ach....Verkoudheid kan je ook na je operatie oplopen.

Het kan, maar die vraag kunnen wij hier onmogelijk voor je beantwoorden. We kennen je toestand niet, we kennen de reden van de operatie niet en we kennen Als je vragen hebt kun je het beste contact opnemen met het ziekenhuis. De anesthesist kan je hier waarschijnlijk meer over vertellen.