Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je geheugenverlies heb kan je dan nog autorijden?

Een kennis van mij is door een val van de trap gaar geheugen kwijt. In middels is ze herstelt van ernstigere dingen naar heeft nog steeds geheugen verlies. Nu zag ik haar gister auto rijden. Hoe kan het dat ze tijdens geheugen verlies nog wel weet hoe te rijden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me beter van niet.
Weet hij nog hoe die moet schakelen enz.
ik denk dat je ieder geval apart moet bekijken en bekritiseren. kijk in dat geval naar het individu

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik denk het wel, Als je geheugenverlies hebt wil dat helemaal niet zeggen dat al het aangeleerde gedrag opeens kwijt is. Deze mensen kunnen toch ook nog lopen, praten enz.

Het zal in de praktijk erg afhangen van welk deel van de hersenen beschadigd is, en hoe snel dit hersteld en of de functie door een ander deel kan worden overgenomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

door te leren autorijden zijn deze in het diepere geheugen gaan zitten en feitelijk basishandelingen zijn geworden net als het evenwicht bewaren. en zolang dit niet aangetast is werkt dat gewoon.
Zolang ze maar weet waar ze heen gaat ;)
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Het besturen op zich zal wel niet zo'n probleem zijn, de vraag is wel of hij/zij recente verkeersregels of borden nog wel kent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het ligt eraan welk gedeelte van het geheugen hierbij is aangetast (tijdelijk) , sommige dingen kun je dan absoluut niet meer en komen langzaam terug en andere dingen blijven wel goed functioneren in het geheugen, dat is moeilijk te begrijpen soms maar het menselijk brein is ook zeer complex
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing