hooi ik ben een meisje 14 jaar en ik weeg 62 kilogram ben 1meter 65 en ik vind mezelf dik heeft iemand een tip om van snoep af te blijven?

ik handbal 2 x per week en dans 1 x per week een uur
handbal is elke dinsdag anderhalf uur en zondag een wedstrijd van 50 minuten
meer aan sport ga ik niet doen!
en ik probeer ook op drinken te letten met cola enzo
het is dus echt door snoep maar ik koop altijd snoep ;(
help mij aub!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

heej,

e bent helemaal niet dik!! prima figuur en gewicht! weet je, het hoort bij je leeftijd om kritisch te zijn over je lichaam, maar onthoud 1 ding: trek je niets aan van de graatmagere modellen die in de modebladen en populaire jongerentijdschriften staan. met jou gewicht heb je het mooiste figuur, serieus, kleding staat het leukst als je mooie rondingen hebt. (en jongens houden meer van rondingen en een gespierd figuur dan bottige ribbenkasten. ;))

ben jaloers op je gewicht!, ik ben 2 jaar ouder maar 20 kilo minder en dat is niet leuk!! ramp met kleren kopen en mensen denken dat ik 12 ben :( wees tevreden meid!! en drink vooral lekker cola :) tuurlijk is gezond eten goed, maar iedereen mag weleens wat lekkers, vooral als je in de puberteit bent;) ga jezelf vooral niet opzadelen met allerlei regeltjes als: "ik mag weinig cola, eigenlijk is snoep niet goed voor me enzovoorts." er zijn al genoeg meiden die willen lijnen terwijl het niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je ziet er prima uit en je sport veel!! Probeer je niet te druk te maken, ik denk dat je niet te zwaar bent...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst even dit: Je bent helemaal niet dik, volgens het Voedingscentrum ben je slechts iets te zwaar. Kijk hier hoe je stap voor stap gezonder kan gaan eten:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/acties-achtergronden/het-nieuwe-eten.aspx

Toegevoegd na 1 minuut:
En je sport ook meer dan genoeg, de meeste kinderen van jouw leeftijd komen nog niet eens aan de 1,5 uur per week!
Als je gewoon blijft eten zoals je nu doet, is er niks aan het handje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen: je bent zeker niet dik! Tip is dus, om niet af te vallen.

Dat je op je voeding wil letten is natuurlijk nooit verkeerd. Dat betekent dat je er op kan letten dat je gezond eet en drinkt. Ga echter niet minder eten en drinken. Je hebt namelijk een prima figuur!

Sporten doe je al genoeg. Hoeft ook niet meer te worden.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Zoals gezegd: Je bent níet te dik. Maak je niet druk.

Sporten - Dat doe je genoeg. Ik neem aan dat je ook nog fietst/loopt naar school? Ruim voldoende.

Drinken, snoep en gezond voedsel - Je moet je op iets richten. Bijvoorbeeld: Een paar snoepjes per dag, veel water en vooral fruit en groente. Vervang een chocolade koekje door een Sultana bijvoorbeeld. Op het einde mag je jezelf belonen: Dan mag je iets kopen bijvoorbeeld wat je graag wilt hebben.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Momoniqumo je bent helemaal niet dik, maar ik kan je wel een tip geven: ga ipv snoep fruit kopen, kost misschien iets meer maar je wordt er wel vol van, zodat je ook minder aan snoep denkt en wat drinken betreft: drink gewoon water, dat vult ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meisje van 16 je ziet er geweldig uit met je 62 kg.!
Geniet van je leven en je sport en laat je niet gek maken dat anderen vinden dat je te dik bent.
Blijf wel letten op je voeding en zeker met alle suiker en koolzuurhoudende ( prik) frisdranken, die zijn heel slecht voor je.
Veel water drinken houdt je gezond en pas op met alle tussendoortjes!
Enne, niet roken natuurlijk.