Val je af door te bewegen op een lege maag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een hele slechte manier dan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso is het niet goed om te bewegen op een lege maag, omdat je dan geen energie hebt dus verstandig is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door helemaal niks meer te eten val je ook af
Kimath
12 jaar geleden
Als ik dat probeer, val ik gelijk om..
Kimath
12 jaar geleden
Je valt trouwens af door meer te verbranden dan dat je binnenkrijgt aan calorieën. Gezond eten voor het sporten is veel beter.

Antwoorden (5)

je word lichter dat zoiezo. Want of je nou wel of geen inhoud in je maag hebt, je verhoogde metabolisme gaat gewoon door.

Op het moment dat er geen voedsel beschikbaar is om te verbranden kan je lichaam kiezen uit een heleboel stofjes in je lichaam, o.a. Vetten en eiwitten.

Als je lichaam je eigen eiwitten af begint te breken gebeurt dit meestal in de spieren. Op deze manier worden je eigen spieren (deels) verbranden. Hier komt melkzuur voor in de plaats.

Om dit melkzuur af te voeren en spieren opnieuw te maken kost weer energie, die uiteindelijk wel uit voedsel moet komen. Maar dit is ABSOLUUT GEEN goede manier om af te vallen, en zelfs een beetje gevaarlijk.
Dus wees gewoon verstandig en eet genoeg voordat je gaat bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je breekt je spieren wel degelijk af. Inderdaad zonder melkzuur (dat is alleen bij anearobe verbranding) Maar niet alleen maar als je anorexia hebt. zie volgende stukje... Wanneer je te weinig energie binnenkrijgt, worden in eerste instantie de spieren als energiebron aangesproken. Soms zie je mensen die afvallen door weinig eten. Het gewicht wat je dan verliest komt vrijwel geheel voort uit spierafbraak.
(letterlijk gekopieerd en geplakt)
http://hoeafvallen.nl/
veel joggers bijvoorbeeld gaan zó uit hun bed de straat op om te rennen. als je daarna maar goed eet.
hard trainen of rennen met een volle maag is ook niet echt prettig.
weetje: je lijf gaat pas zo'n 20 minuten inspanning je vetweefsel aanspreken als brandstof. tot die tijd teert het op... spierweefsel.
zorg in ieder geval dat je wel vantevoren water drinkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
en een stukje fruit eet (fruitsuikers geven veel energie)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot die tijd teert het op vetweefsel. Het is heel effectief om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg in ieder geval dat je wel vantevoren water drinkt.
en een stukje fruit eet (fruitsuikers geven veel energie) Het is al geen goede manier, maar met die fruitsuikers werkt de foute manier ook niet want dan worden de vetreserves niet aangesproken.
zonder is trouwens ook niet goed want dan heb je grotere kans op flauw te vallen.
Je valt af door minder te eten (vooral vetten en suikers beperken) en meer te bewegen. Of je dat bewegen op een lege maag doet, maakt voor het afvallen niet uit, wel voor hoe slap je je daarna kunt voelen (met misschien het risico dat je geneigd kunt zijn om meer te eten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ja valt af. En snel. Maar als je stopt met zo'n crashdieet komen de kilo's er ook dubbel zo snel weer bij. Als je wilt afvallen moet je op zoek gaan naar een gezond eetpatroon en veel beweging. Je valt niet zo snel af maar de kilo's blijven wel weg. Deze levensstijl is ook véél makkelijker vol te houden dan een dergelijk crashdieet. Dus gewoon gezond eten. Drink minstens 1l water per dag, eet veel groenten en fruit. Snoep minder. Je moet niet stoppen met snoepen of vettige dingen te eten, je moet er gewoon minderen. Dat is de truc van een gezonde levensstijl. Ga sporten, zo verbrand je opgeslagen vet. Ga dus zeker niet bewegen met een lege maag. Je zult flauwvallen! Dus gewoon een gezonde levensstijl met veel beweging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je op een lege maag gaat bewegen dan zal je lichaam op een gegeven moment je vetreserves aanspreken, en dan zul je inderdaad gewicht verliezen.
Het meeste gewicht verlies je echter in aanvang door vochtverlies.

Of je het verloren vet ook blijvend kwijt raakt hangt ervan af wat je verder doet. Meteen daarna jezelf vol stoppen met eten zal het effect natuurlijk teniet doen.