Wat is het verschil tussen een infuus en pilletjes ?

ik werd een infuus ingespoten tegen osteoporose. Nu blijkt dat een infuus veel langer werkzaam is dan pilletjes.....de nevenwerkingen, navenant en heb nog steeds last in mijn borststreek. wat is de reden hiertoe ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Sommige medicijnen worden door de maag afgebroken voordat ze hun werking kunnen manifesteren. Andere stoffen geven oraal toegediend te veel bijwerkingen. Ook kan het zijn dat middelen veel krachtiger en directer werken als je ze per infuus toedient.

Grote kans dat je een bisfosfonaat hebt gekregen. Dat kun je in tabletvorm nemen, meestal eens per week of eens per maand. Een infuus is effectiever omdat er meer werkzame stof kan worden toegediend, waardoor een keer in een aantal maanden voldoende is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx

Andere antwoorden (2)

Via een infuus komen de medicijnen rechtstreeks in je bloedbaan.Pilletjes worden langzamer opgenomen en komen daardoor ook later in je bloed en ook meestal in kleinere hoeveelheden,.
Soms is het nodig om in een korte tijd medicijnen toe te dienen die snel gaan werken, dan wordt er voor een infuus gekozen.

Waarom je nog steeds last hebt in je borststreek kan ik je geen antwoord op geven daarvoor zal je bij de dokter moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees eens op de website van de osteoporosestichting
wat voor behandelingen er gegeven kunnen worden en met welke medicijnen.

http://www.osteoporosestichting.nl/wat-is-osteoporose.html