Is het erg als je voor een bloedafnamen hebt gegeten?

Ik ben vergeten dat ik bloed moest laten trekken en heb dus nog een stuk chocolade gegeten. Is dit heel er of kan dit niet zo een kwaad?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Dat hangt er van af. Als je nuchter moest laten prikken voor bijv. je bloedsuiker dan heeft dit wel invloed op de uitslag. In dat geval had je het beter even kunnen melden dat je chocolade gegeten had. Dan had men er met de uitslag rekening mee kunnen houden.
Moest je niet nuchter laten prikken dan is het niet erg.