Hoe weten mensen dat ze bv 3 kilo zijn aangekomen?

Staan mensen echt elke dag op de weegschaal, en houden hunn gewicht bij in eenboekje of zo? Hoe werkt dit? Ik weeg me misschien een keer per 3 jaar ... :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ha, die Jelle;

Als je zo weinig op de weegschaal staat als jij is dat een teken dat je geen ernstig probleem hebt met je gewicht of je zelfbeeld. Mensen die zichzelf elke dag wegen hebben dat wel, maar projecteren dat vooral op het cijfertje dat die schaal aangeeft. Of ze die kilo's nou merken of niet, of het voor anderen te zien is dat maakt niet, dat getal moet omlaag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Doordat hun kleren te krap worden? en ja ik denk ook dat veel mensen regelmatig op de weegschaal staan
13 jaar geleden
Hoi Jelle,

Ik ben een tijdje lid van een site geweest wat met gewicht te maken had.Sommige mensen ( lees dames) staan wel 3 keer per dag op een weegschaal.Ze zijn erg geobsedeerd door hun gewicht.Dit is niet goed natuurlijk 1 keer per week is voldoende maar dan moet jeje wel van te voren afvragen wat ga ik doen als ik ben aangekomen of afgevallen of gelijk ben gebleven.Sommige mensen als zij zijn aangekomen gaan dan bijvoorbeeld nog meer eten.Er zijn ook mensen die een boekje hebben waar ze hun gewicht in schrijven zodat ze dan weten wat ze een volgende keer wegen en schrijven er dingen bij bijvoorbeeld waarom ze zijn afgevallen ed.
Je regelmatig wegen is goed zo weet je of je op gewicht bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sta bijna nooit op de weegschaal al ben ik een vrouw.
Meestal ben ik toch te licht en dat is net zo vervelend als te zwaar zijn. Als ik me weeg is dat bijna altijd bij de dokter.
Mocht ik aankomen wat bijna altijd zo is in de winter, dan ga ik over op mijn andere kledingmaat. Ik heb 2 maten kleding in de kast en dat is heel handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
winterkleding en zomerkleding dus met elke een apart maatje. Handig !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja heel handig, dacht die minnaar van mij er ook maar zo over, zucht. ;))"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dutchmonique, Dankjewel, ach ja mijn minnaar weer. ;))"
door op de weegschaal te staan
en je voelt het ook aan
soms kan je dat zien en
je kleren zitten te strak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voelt het het eerst aan de taille, als je iets meer moeite moet doen om je knoop te sluiten. Ik kon altijd eten wat ik wou tot mijn 35ste. Dan komt de ommekeer. Hormonen gaan veranderen enz. Mijn maat 38 werd voor het eerst 40 en nu na de overgang is het 42. Weet je, het zal me worst wezen. Ik voel me lekker en vind wat voller slank wel vrouwelijk. Mijn man vind het wel lekker en daar gaat het toch om? Daarbij kook en eet ik graag en moet er niet aan denken steeds op mijn gewicht te moeten letten. Ik let wel op dat ik bij een erg calorierijke maaltijd minder eet of de volgende dag meer fruit tussendoor en veel water en daarmee houd je het automatisch bij dat je niet teveel aankomt. Zolang mijn knoop nog gewoon dichtgaat, zit het wel goed. En ja, ik heb ergens een mooie digitale weegschaal staan, maar alleen gebruikt om te kijken hoe hij werkte. Ik vraag me nu af waar ik dat ding heb neergezet!:P
amc
13 jaar geleden
Jazeker zijn er mensen die dat doen, ik weeg mijzelf ook een aantal keer per week. Ik heb een gezond gewicht en wil dat graag zo houden, dus als de weegschaal wat naar de verkeerde kant uitslaat doe ik een dagje kalm aan met eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon, door zich te wegen. Dat heb ik een poos iedere dag gedaan, domweg uit een soort wetenschappelijke nieuwsgierigheid. Welke voeding zet aan en waar val je van af? Het was in de periode dat ik tien kilo afgevallen ben. Je moet er wel tegen kunnen dat je de ene dag lekker afgevallen bent en de paar dagen erna alsmaar aankomt. Anders kun je je beter niet meer dan eenmaal per week wegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn mensen die zich elke dag meermalen wegen.
Als het puur gaat om weten of je gewicht gelijk is gebleven, of je bent afgevallen of aangekomen, is 1 keer per week wegen voldoende.
Iemand die problemen heeft met vocht vasthouden bijvoorbeeld, daarvoor kan het zinvol zijn zich elke dag te wegen.

Maar ik ken ook iemand die zich elke dag minstens 1 keer weegt, en bij elke gram/ons/pond/kilo die ze aankomt stelt dat dat vocht is, en elke gram/ons/pond/kilo die eraf gaat, is vet, uiteraard ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die, zoals je vraagt, 3 kilo zijn aangekomen, weten dat omdat ze regelmatig op de weegschaal staan.
Een personenweegschaal is namelijk het instrument om dat soort zaken te kunnen meten.

Veel mensen die veel bezig zijn met hun gewicht, staan regelmatig op die weegschaal.
Je kunt niet weten of je 3 kilo bent aangekomen als je niet regelmatig op die weegschaal staat.
Dat je wat bent aangekomen of afgevallen voel je wel aan je kleding, maar precies 3 kilo moet je echt afmeten dus.