Kan een specialist je door sturen naar een andere specialist?

als je bijvoorbeeld bij een cardioloog bent van wege hartproblemen en nu blijkt dat dit misschien te maken kan hebben met een neurologische aandoening kan deze je dan verder doorsturen of gaat dat via de huisarts

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Ja dat kan, artsen mogen patiënten doorsturen. In de praktijk gaat het er toch wat anders aan toe. Meestal wordt de huisarts ingelicht als de behandeld arts denkt dat er een andere oorzaak is voor de ziekte/aandoening. De huisarts geeft je dan weer een nieuwe verwijsbrief.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan de cardioloog zelf al zal het wel doorgegeven worden aan de huisarts.

Toegevoegd na 4 minuten:
In de bijlage staat dat een specialist kan doorverwijzen naar een andere specialist in geval van een second opinion maar het kan dus normaal ook. Het is ook handiger omdat de specialist blijkbaar iets gevonden heeft wat in de verwijsbrief komt te staan. Anders wordt het wel een bureaucratisch gedoe via de huisarts. Ik, A wil u, B patiënt X doorverwijzen omdat Y situatie Z gevonden heeft.....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan dus wel, mijn longarts heeft mij doorverwezen naar de cardioloog, deze heeft mij weer doorverwezen naar de internist die mij weer doorverwezen heeft naar de oogarts. (maar verder ben ik wel gezond hoor ;-))
Dit alles (gelukkig) ZONDER tussenkomst van mijn huisarts.