als het rondom je neus schraal is van het vele snuiten, wat verzacht dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik smeer er bij mijn kids meestal olie op, dan trekt het vocht er niet zo gauw door heen. Werkt goed.

Het beste antwoord

Vaseline of uierzalf.

Je kunt ook blistex uit een tubetje gebruiken, maar dat prikt een beetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Hiervoor kun je goed babyzalf gebruiken zoals bijv. Natusan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het al schraal is, is vaseline een goeie zalf. Of cetomacrogol, daar zit ook vaseline in (10, 20 of 40%).

Je kan ook zakdoejes met balsem gebruiken, dat vertraagd het schraal worden iets.

Verder gebruik ik bij mijn zoontje ook wel babydoekjes van Huggies, daar krijgt hij geen schrale neus bij in tegenstelling tot papieren zakdoekjes.

Als je huid al schraal is, dan kunnen babydoekjes wel een beetje prikken (maar huggies het minste).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kamillosan zalf. Heerlijk naar kamille ruikende zalf die je gewoon bij de apotheker kan kopen .

Ook geschikt voor winterhanden / kloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd een beetje uierzalf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het op dit moment.
Als ik me neus snuit doe ik het met een balsemdoekje (gewone papieren zakdoekjes met lichte balsem gewoon verkrijgbaar bij de drogist). Ik heb een potje vaseline en daarmee smeer ik de randjes van me neus in.
Als je 's avonds naar je bed gaat kan je er een dikkere laag opsmeren zodat het lekker intrekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sudocrème of zinkzalf helpt bij mij goed.
Dit wel alleen op doen als niemand je ziet, b.v. wanneer je gaat slapen ha, ha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik Calendulan creme van VSM voor kleine schaafwondjes, schrale huid, droge lippen enz. Werkt heel goed! Bij iedere drogist te koop.

http://www.purelijfkracht.nl/calendulan_creme
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
regelmatig met je labello-stick erlangs (of welk merk lippenbalsem je ook gebruikt)
Het geneest razendsnel, en als je er vanaf het begin van je verkoudheid bij bent, krijg je niet eens een ruwe, vellerige, rode neus...