Mijn vader neemt de hele tijd telefoontjes op als we met zijn 2tjes zijn, en verder is er altijd iemand (stiefmoeder, stiefzusje etc.) Wat te doen?

En hij is al niet vaak thuis !!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Communicatie is belangrijk om dit soort situaties op te lossen. Je zit duidelijk met een aantal punten waarop je op dit moment moeite hebt. Het feit dat je moeder een nieuwe man in haar leven heeft & dat je je vader weinig ziet. Je moet met hun elk afzonderlijk een keer rustig gaan praten. Dus niet een opmerking plaatsen als hij de telefoon opneemt. Maar gewoon, als je rust hebt met hem. Vragen of jullie even kunnen praten over iets. Leg hem uit waarom je het vervelend vind (Ik zie je tegenwoordig al zo weinig) en vraag of zijn telefoon niet gewoon af en toe een uurtje uit kan. Waarschijjnlijk kom je er achter dat hij niet door heeft in hoeverre het je stoort, en waarom het je stoort (Niet dat hij belt, maar dat 'jouw' tijd met hem verloren gaat)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je met je vader alleen bent, dan stel je als voorwaarde dat hij zijn telefoon UIT zet!!

Desnoods moet hij het inleveren bij jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar jij zit achter de computer, dat vind je vader misschien ook niet zo leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Pa, ik wil je iets vragen. Ik vind het zo fijn, die enkele
keer dat we eens leuk met z'n tweetjes zijn. Maar ik
baal ervan dat je dan de hele tijd zit te bellen. Wil je je
telefoon uitzetten als we samen zijn? Dan ben je echt
een toffe vader, en kunnen we fijn samen kletsen!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon vragen of hij dat ding een keer wil uitzetten of negeren, zodat je eens rustig met hem kunt praten. Vertel hem dat je dat heel graag eens zou willen, daar moet toch een echte vader voor bezwijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pap de momenten dat we samen zijn, wil ik ook graag volop benutten, wil je dan aub niet telefoneren tijdens onze quality time? Met een lieve glimlach!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wees eerlijk en vertel gewoon dat je het jammer vind dat hij steeds of telefoon krijgt, dat je graag een keer met hem alleen wilt zijn. Zeg dat je dat mist en spreek buiten de deur af.