zoon heeft pfeiffer. heeft al 10 dagen vreselijke keelpijn kan bijna niet slikken. ijsjes en koud drinken zijn geen optie meer..tips??

Toegevoegd na 4 uur:
nee warmte is nog pijnlijker voor hem. geen thee of soep dus. ijsjes en koud drinken helpt al niet meer. dacht misschien heeft iemand nog een grootmoedersmiddeltje..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Witbrood dopen in een kop thee of bouillon. Dat hielp bij mij in ieder geval wel heel erg toen ik ook een lange periode erge keelpijn had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben lans de apotheek geweest kreeg 2 dingen mee.
1 spuitje (zonder naald) houd de punt op je tong druk je hem leeg. (sinasappelsmaak)
1 flesje + lepeltje met rode siroop, smaakte niet heel lekker.
door de spuit voel je geen pijn, en de rode siroop herstelt de keel. hielp super goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hete thee met melk en honing werkt super voor je keel. Ook (hete) snoepjes kunnen de keelpijn verminderen evenals een hete douche. Ook een das om de hals kan een uitkomst bieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk ook eens aan pijnstillers, dit wordt nogal snel vergeten, maar twee paracetamols verlichten keelpijn echt. Eventueel als zetpil geven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
grootmoedersmiddeltje dat ik vroeger moest gebruiken is: een mespuntje zout (of twee als je het toch wilt proeven) in glas water waar de kou vanaf oplossen en dan gorgelen of als het slikken iets makkelijker ging inslikken. Dit zout proef je niet echt maar ze noemen het wel een zoutoplossing en zou ontstekingsremmend werken.
beterschap voor je zoon
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij zo'n pijn heeft, heb je niets meer aan grootmoeders middeltjes. Gebruik gewoon paracetamol en haal iets als Trachitol, hier zit lidocaïne in en dit verdoofd het slijmvlies van de keel als je het tabletje opzuigt. Kan je gewoon bij de drogist krijgen. Hoe oud is je zoon? Als hij zo weinig binnen krijgt moet je wel oppassen voor uitdroging, neem anders even contact op met de huisarts. Beterschap!