WaT is een goed middel om te kunnen stoppen met roken?

wat is het beste om te stoppen met roken?
ik heb nu al zoveel dingens geprobeerd en telkens lukt het mij niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Pure wilskracht en doorzettingsvermogen! Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (36)

het enige dat je echt nodig hebt is de wil om te stoppen.

zodra die niet echt aanwezig is, helpt niets.
13 jaar geleden
Het beste is om te stoppen met roken is nooit meer gaan roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stoppen met roken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nieuwe verslaving en een stukje ducktape :D hahaha ,
Ik ging toen kauwgom kauwen en sporten en zoveeeel mogelijk afleiding zoeken om niet te roken maar pas wel op dat je niet gaat eten..dat heb ik ook gehad :D en iedereen heeft ze eigen manier om te stoppen maar 1 ding is zeker in je hoofd moet je erachter staan.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige echte effectieve methode is 'cold turkey' stoppen!

Wanneer je hulpmiddelen neemt, ben je nog steeds niet gestopt, je hebt dan een ander middel om je aan vast te houden.

Na allerlei stoppogingen met hulpmiddelen, zonder succes, heb ik besloten om gewoon te stoppen. Eerst een datum prikken, liefst niet te snel, want je moet aan het idee wennen dat je straks niet meer rookt. Aan iedereen melden dat je gaat stoppen op die datum en dan gewoon stoppen op die dag.

Heeft bij mij het beste gewerkt. Maar zo stom als ik was ben ik weer begonnen na drie jaar :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duck tape!!!!

Gewoon op je mond plakken, en na 5 maanden verwijderen!

Of 24 uur per dag door eten!

Maar ff alle gekheid op een stokje!

Stoppen met roken is makkelijker dan je denkt!

Alleen je moet wel WILLEN!!!!!!!!!!!!!!

Als je het echt wil, en je hebt doorzettings vermogen, dan komt het goed!!

Stop met roken
zorg dat je wat te doen hebt.
Op het moment dat je in de verleiding komt, begin met iets anders!
Zorg dat er geen sigaretten in je omgeving zijn.
En zet alle nadelen van roken op een rijtje!

Succes!

ps het is mij nog niet gelukt, dus ik steek er nog 1 op!
Maar ik wil ook niet!! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanavond de laatste sigaret opsteken en er morgen niet meer mee beginnen want juist na de eerste sigaret neemt de behoefte naar een tweede alweer toe en zo gaat het de hele dag door.!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stoppen met roken is het makkelijkste wat er is ,zodra je dat vieze duivelse stemmetje uit je hersens heeft gehaald,dat roken je beste vriend is en het leven zonder roken zo saai en vervelend is,je lichaam heeft geen nicotine nodig,je moet gehersenspoeld worden en daar is maar 1 optie voor

het boekje van allen carr stoppen met roken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
N pluske! Tword tyd dat we smileys krijgen pfff
Direct stoppen met roken is wel de beste optie,maar wel erg moeilijk.
Moeilijk omdat een sigaretje zo ''lekker'' is.
Je zou kunnen proberen om sochtends als je opstaat een sigaret aan te steken,een trekje nemen en dan uitdrukken (maar wel zo dat je hem niet kapot drukt,maar wel weer kunt aansteken)
Als je weer trek krijgt steek je die sigaret weer aan en neem je weer een trekje en weer uit doen.
Zo ga je door tot hij op is.
Het blijkt dat de smaak van een sigaret steeds minder ''smaakt'' als je hem een tijdje weg legt en weer aan moet steken.
Er zijn mensen die op deze manier gestopt zijn met roken,omdat de smaak van een sigaret zo vies werd dat ze het gewoon lieten staan vanwege de smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet in je agenda een moment dat je wilt stoppen, breng iedereen in de omgeving op de hoogte. Bedenk per dag een ding dat positief is aan het stoppen met roken en schrijf dat op een lijstje, lees dat lijstje elke dag. Beloon jezelf met het geld dat je niet rookt in een spaarpot en besteed dat iedere maand voor minimaal een jaar. verder discipline, motivatie en wilskracht net zoals met zoveel dingen. succes, misschien moet ik ook maar eens stoppen. Je weet zelf hoe het moet net zoals ik, alleen zijn mensen lui en willen de moeite niet nemen om een nieuwe gewoonte aan te leren. Vergeet niet, een nieuwe gewoonte aanleren kost 3 to 5 jaar. Roken is ook een gewoonte net als elke verslaving. En eens een verslaafde, altijd een verslaafde. Dus steek nou niet over 7 jaar een peukie op want dan ben je weer terug bij af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van die 7 jaar daar kan ik van meespreken... Inderdaad na 7 jaar niet roken, begon ik weer.
Nu ben ik inmiddels alweer 6 jaar gestopt, en ben niet van plan over een jaar weer te beginnen.
Het is een levenslange verslaving.
+1
Ik heb ook vanalles geprobeerd en zomaar stoppen......als je zo'n verslaafde als ik was, zonder ruggegraat, dan kun je dat niet. Ik ben nu 9 maanden een niet roker en het bevalt me nog steeds heel goed. Ik heb wel een hulpmiddel gebruikt en dat is het middel Ziban. 2 jaar geleden ben ik ook gestopt, samen met mijn man en toen hebben we dat middel voor het eerst gebruikt. Het helpt je goed door de eerste 9 weken heen. Heeft wel wat bijwerkingen maar die waren bij ons van voorbijgaande aard. Ik ben toen 5 maanden van de sigaret af geweest en na een emigratie en veel stress en nadat mijn man weer was gaan roken, ben ik ook weer de fout ingegaan. Nu ben ik echter al 9 maanden rookvrij en mijn man rookt nog steeds. Ik kan je dit middel zeker aanraden. Even googlen en je weet er veel meer over. Overigens moet je inderdaad erg veel disipline hebben en een sterke wil om te stoppen. Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
langzaam afbouwen elke dag 1 sigaret minder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zodat je elke dag een beetje minder verslaafd wordt? Dat bestaat namelijk niet. Deze methode noem ik zelf "jezelf lekker plagen". In theorie stop je uiteindelijk wel, maar het gaat heel lang duren hoor! En je blijft jezelf maar nicotine voeren, en zolang je nog rookt ben je niet gestopt.
Toen ik nog rookte, heb ik vaak zat geprobeert om minder te roken, maar dit draaide altijd uit op een mentaal zware belasting, en uiteindelijk rookte ik eigenlijk alleen maar meer. Toen ik eenmaal gewoon ben gestopt (cold turkey), was ik er met een week ook zo vanaf. Met een boek (zie ook mijn antwoord verderop).
Bij je huisarts kan je vragen om Champix.
Het is een antidepressiva,die je alleen de eerste 3 maanden slikt,waardoor je zonder afkickverschijnselen kan stoppen.Ook daarna schijn je van je hang naar nicotine verlost te zijn.
Ik voeg een link toe,waar je wat ervaringen door kan lezen.http://stoprokenblog.nl/forum/t/253_wissel-hier-je-ervaringen-met-champix/

Toegevoegd na 59 seconden:
http://stoprokenblog.nl/forum/t/253_wissel-hier-je-ervaringen-met-champix/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben 3 jaar geleden met roken gestopt, na de zoveelste keer. Maar nu met altijd shac bij me, ik moest altijd de reuk van sigaretten kunnen ruiken als ik er zin in had.Ik heb mijn vrouw bezworen de tabak niet op te ruimen, totdat ik zelf dit aangaf, en dat was na ongeveer 2 jaar. Maar na drie jaar gestopt te zijn weet ik dat wanneer ik een sigaret op zou steken ik weer opnieuw zou beginnen, dus alles van je afzetten, en ere niet meer aanbeginnen ,ook al is het nog zo lekker, zeker als je gespannen bent, of de zenuwen de overhand beginnen te krijgen. Gelukkig heb ik er dan geen bij me,zodat ik niet kan beginnen . STERKTE.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk: als je die ene weer opsteekt, dan kun je weer opnieuw beginnen. Dat beter niet te doen ;-)
Wat wel helpt: als je denkt "ik wil roken", probeer dan liever te denken "vroeger had ik nu gerookt". Daarmee kun je namelijk veel trotser zijn op jezelf, en het klinkt nog positiever, en dat is het eigenlijk ook...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nu ook niets meer in de auto liggen,terwijl ik dat vroeger wel had.Omdat er niets meer ligt, heb ik wel behoefte maar er valt niets te roken. Deze momenten zijn ook echt maar momenten. Zou er iets in de auto liggen, kan ik er nog wel afblijven, gelukkig wel. De rotste momenten zijn als ik echt goed na moet denken om een vraagstuk op te lossen, of electrischiteitsschema's moet lezen. Gelukkig wordt dit steeds makkelijker. LAAT ROMI DIT MAAR LEZEN EN IK WENS HAAR VEEL STERKTE,WANT DIT HEEFT ZE WEL NODIG ALS ZE ECHT WIL STOPPEN.
Ik ben er nu 2,5 jaar af, ik heb nicotinekaugum gebruikt, samen met de wil om te stoppen is het gelukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik rookte EN blowde. Ik werd erg bang van het idee dat ik longkanker zat te krijgen... elke dag maar weer....

Ik ben dus eerst de tabak weg gaan laten, heb de ergste periode doorstaan door mijzelf de wiet toe te staan, en nu ben ik heel gemakkelijk ook daar afgekomen, gewoon omdat ik helder wilde zijn. En de rookgewoonte... ja, dat was lastig om die achter te laten, maar als je WILT , dan gaat het je ook lukken!!!

net zolang over peinzen tot je ZEKER weet dat je WIL stoppen. Dan lukt het ook!

Heeeeel veel succes en sterkte met het weglaten van het roken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wat het is, ik was na 7 jaar gestopt te zijn, weer begonnen. Na 2 jaar weer volop paffen ben ik weer gestopt.

Houd jezelf voor dat je geen roker meer wilt zijn.
En dan stop je gewoon, op een datum die je met jezelf hebt afgesproken.

Op een moeilijk moment zeg je tegen jezelf "Oke, nu vind ik het heel moeilijk, maar dit moment gaat over, en het zal steeds makkelijker gaan." Dat heeft mij echt geholpen, vooruit kijken, voorbij dat ogenblik van twijfel.
En inderdaad wordt het steeds makkelijker om over zo'n moment heen te stappen.

Nu, na 6 jaar gestopt te zijn, heb ik nog wel eens trek, of heimwee naar het gevoel dat een sigaret mij gaf, maar het kost me nu geen enkele moeite om daar niet aan toe te geven. En het is gewoon rustiger: niet altijd te moeten zoeken naar asbakken en rookruimtes en deuren naar buiten..

Helaas als je echt verslaafd bent, ben je dat voor altijd. Maar het wordt voortdurend makkelijker om eraan te weerstaan.

Houd jezelf voor dat je geen roker meer wilt zijn. En wees daar blij om.
Het gaat je lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Motviatie, en de wil om echt te stoppen.

Hulpmiddelen zijn leuk als je echt gemotiveerd bent, maar doen niks. En als je eigenlijkstiekem gewoon het liefst wilt roken en hoopt dat je er met een wondermiddel afkomt, zal het je niet gaan lukken. De knop moet om, en die moet je zelf omzetten. Dan is elk hulpmiddel goed, of het nu kauwgom is, zoethout, balpennen om op te kauwen, elektrische sigaretten, pepermuntjes of...helemaal niks. Want dat is wat je uiteindelijk moet leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een persoon kennen die er door het roken er in enkele weken niet meer bij is !!! mijn vader is zo gestopt, in één week tijd een goede vriend zien "verdwijnen", dat doet een mens nadenken, weet je ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige wat bij mij hielp, was dat ik me er steeds schuldiger over ging voelen dat ik rookte. Ik was expres en bij mijn volle verstand mijn gezondheid aan het verpesten en dat ging steeds meer knagen. Bovendien, ik ben docent en ik kreeg steeds meer last van mijn stem (ik ging piepen en ik werd steeds heel hees als ik een les had gegeven).
Maar..toen moest ik ook nog echt stoppen. En dat was best heel moeilijk. Persoonlijk vind ik de eerste maand nooit zo'n punt, dan weet je nog precies waarvoor je het doet en ben je nog heel gemotiveerd. Daarna begint voor mij de ellende altijd. Ik heb toen nicotine kauwgum gekocht (is ECHT HEEL SMERIG!!!, als je het wil proberen, laat het me weten dan stuur ik je zo mijn nog bijna volle verpakking, bah wat is dat vies), en ik ben een hele ingewikkelde lunch gaan bedenken. Dat komt, ik ging altijd roken in mijn lunchpauze. Om niet in de verleiding te komen, ging ik vers brood meenemen naar het werk, zuivelspread en tomaatjes en komkommertjes. Dan moest ik echt gaan zitten om mijn brood te smeren en op te eten, en dan was mijn pauze zo voorbij.

En verder, in het begin niet teveel oude films kijken waarin veel wordt gerookt, mensen die roken vermijden, niet teveel alcohol drinken, proberen stress te vermijden (is sowieso een goed idee) en veel gaan sporten. En vooral: realiseer je elke dag dat je je lijf niet langer kapot maakt en dat stoppen de beste beslissing is die je kunt nemen!

N.B. Ik ben vandaag 8 maanden gestopt, en nul keer de fout in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, zie ook mijn antwoord verderop. Ik ben gestopt door het lezen van een boek, en ik ging in de trein gewoon in de rookcoupe zitten (als het moest), had er geen last van (vond het wel vies ;-)... Van oude films waarin ze roken had ik dus ook geen last. Wellicht helpt het boek jou ook nog, achteraf, want stress heeft niets met roken te maken (van roken krijg je juist stress, omdat je na 15-20 min. al nicotinetekort hebt ;-) Roken lijkt de stress te verminderen, maar eigenlijk brengt dit de stress terug naar het normale niveau. Rokers zijn daardoor de hele dag gestressed, bovenop wat een niet-roker ervaart. Wel leuk dat je van je lunch zo'n werk maakt, dat is wel lekker hoor. Nu je acht maanden bent gestopt, ben je eigenlijk helemaal afgekickt. Gewoon niet meer beginnen zeker niet "maar 1tje", en dan is het zo 8 jaar, zoals bij mij (nu 9 jaar).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ook zeker niet meer beginnen! Ben er helemaal klaar mee nu, ha ha. Bedankt voor de tips, ik ben geen Alan Carr-fan, maar jouw boek is misschien wel wat ;-)
Nortrilen wordt ook wel voorgeschreven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een middel om te stoppen met roken is er niet.
Er zijn wel manieren om te stoppen en middelen die daarbij kunnen helpen, je een steuntje kunnen geven.
Uiteindelijk is stoppen met roken een gedragsverandering.
Dat gewoonten moeilijk zijn af te leren, dat weten we allemaal. Voor de een helpt meteen stoppen maar mij is ook een verhaalbekend van iemand die zei; ik ben niet in 1 dag begonnen dus stop ik ook niet in 1 dag. Die heeft op een gegeven monent zijn eerste dagelijkse sigaret steeds verder uitgesteld.Dus voor de koffoe geen sigaret tot hij er helemaal aan gewend was. En dan steeds iets verder. Na ongeeer drie jaar was hij zover dat hij alleen nog mar bij het 8 uur journaal s`avonds nog 1 sigeret rookte. Tot hij die op een gegeven moment vergat. Zijn restanten tabak heeft hij toen maar weggegooit en nooit meer gerookt. Zelf geloff ik in een cold turkey.
Het is dan pure doorzettingsvermogen.
Je zelf trakteren van de winst kan een stimulerende werking hebben. Het book lezen van Allen Care kan stimuleren, Pleisters en kauwgum kunnen je onde steunen.
Maar zoals gezegt je moet met je gedrag aan de gang.
Onderzoek je rookgedrag en vind de valkuilen voor later.
Na het eten, bij een drankje is het allemaal zo lekker.
Een van de gevaarlijkste dingen is dat aan roken een kaartje van gezellighied hangt. Nu is dat allan niet meer zo metd ie tabakswet dus maak jezelf dat niet wijs.
Maak je zelf wijs bij elke sigarten die je rookt dat het vies duur en ook nog eens heel ongezond is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mooi verhaal. Maar dat uitstellen, dat kan eigenlijk niet. Als iemand echt tot het acht uur journaal niet rookt, iedere dag, plaagt hij zich iedere dag de hele dag, terwijl hij nog wel aan de nicotine verslaafd is. Zo'n persoon heeft WEL een enorm doorzettingsvermogen, asjemenou! Na drie jaar is hij wel gewend geraakt aan het "stoppen-met-roken-gevoel", maar dat lijkt me geen feest. Je verhaal dat het een gedragsverandering is, is 100% juist. De nicotine is na een paar uur al weg, en de lichamelijke verslaving binnen twee weken. Toch weet iedereen dat het moeilijkste moment daarna komt. Zelf had ik dat, als ik met iets klaar was. "Vroeger had ik nu gerookt", dacht ik dan. Dat klonk veel beter dan "ik zou nu best een peuk willen opsteken".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iK GING NA ZES WEKEN NIET ROKEN NAAR DE HUISARTS EN VROEG OM NICOTINEPLEISTERS, MAAR KREEG ZE NIET. ALS JE ECHT WILT STOPPEN KUN JE DIT OOK ZONDER PLEISTERS WAS ZIJN ANTWOORD. iK HEB DAARNA GEEN SIGARET MEER AANGERAAKT .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee die man heeft gewoon zijn eerste sigaret (van de dag) steeds iets verder uitgesteld zolang tot hij het na drie jaar spontaan vergat om 8 uur.
Tja ieder zijn methode maar hij had zijn gelijk dat je ook niet in 1 dag verslaafd bert.
Ik heb het boek "De Opluchting" gelezen. Dat boek vertelt wel: je moet ZELF willen stoppen. Niet je partner, niet je ongeboren kind, of de verhoogde belastingen op sigaretten.

Ik geloofde zelf niet dat ik zou stoppen door een boek. Maar het boek las wel makkelijk weg, en heeft me toch de ogen geopend. Ik wou inderdaad zelf stoppen, en het heeft me achteraf gezien weinig moeite gekost.

De gebruikte methode is gebaseerd op die van "Alan Carr", maar waar Alan Carr stopt, helpt het boek je ook voor de valkuilen als je al gestopt bent. Want velen stoppen twee weken, en beginnen dan toch weer (wat best zonde is, want dan heb je de lichamelijke/moeilijke periode eigenlijk achter de rug).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Langzaam stoppen, steeds 1 cigaret minder en dan uiteindelijk eindigen op niks meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt proberen om met meerdere mensen te stoppen met roken. Zo heb je wat steun aan elkaar. Wist je dat er zelfs speciale chatboxen zijn om te stoppen met roken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij is het gelukt met tabex tabletjes.
Besteld via internet.... het is de stof cytisine, en het is in oost europa al zo'n 40 jaar een succesvol middel om met roken te stoppen. Het is de natuurlijke variant van Champix, wat een gesynthetiseerde vorm hiervan is met gereguleerde afgifte.

Google er maar eens naar...Ik had ook alles al geprobeerd...maar dit werkte ook echt! (ik ben nu al twee jaar rookvrij...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.eenrookvrijleven.nl/page/940/online-hulp-stoppen-met-roken.html
Heeft mij geholpen en dat is al 4 en1/2 jaartjes geleden zonder veel moeite.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel eens denk dat ik het roken van een sigaret "relax" vond, maar ik wil gewoon niet meer roken. Weet je, je moet er klaar voor zijn, je moet het wél willen dat maakt het voor 50% makkelijker.
Kijk maar eens op de website van Eric en veel succes want je kan het. Het maakt niet uit hoe lang je al rookt, iedereen kan het!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon niet mee beginnen, maar daar is het nu al te laat voor...

zorgen dat je geen geld hebt voor sigaretten, en ga niet met vriend(inn)en mee naar buiten om te roken, vermijd het roken van iedereen trouwens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doorzetten...Als je dat in huis hebt, dan is het grootste gedeelte al gewonnen! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het wel een plan vinden als ze sigaretten gewoon verbieden, dan ben ik er ook van af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is de wil om te stoppen het klinkt erg klise maar het klopt wel je kan wel van alles proberen maar het licht echt aan je eigen wil gooi weg je pakje en rook je laatste sigaret bewuts op en denk bij je zelf ik ben sterker dan deze sigeret.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha hopeloos !

Blijf gewoon lekker door roken !

Ik heb geprobeerd te stoppen... En dat lukte me 2 maanden, want ik was in die 2 maanden tijd 6kilo bij gekomen!!!

Nu rook ik weer en op het geld na zie ik geen nadelen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niks helpt ! Jij moet het zelf doen. De wil is het belangrijkst... Succ6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch: je eigen wil om te stoppen.
en het scheelt als je verslavingsgenen niet tegenwerken.
however: succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoek motivatie. mijn vriend wilde zo graag een nieuwe tv en die kon hij niet betalen. toen is hij in een keer gestopt omdat hij dan extra geld kon sparen. mijn moeder is ook gestopt met behulp van pleisters. zij moet een behandeling ondergaan bij de tandarts voor terugtrekkend tandvlees, maar dat kan alleen als je niet rookt. dat was dus stoppen, of wachten tot je tanden er uit vallen