Mijn man tikt knakt de heletijd net zijn kaak. Als een soort tik. Hoe kan je dat laten stoppen?

Mannen verander je niet. Maar het is zo irritant en de rillingen rillen over mijn rug.
Als ik boos word dat hij het doet stopt hij er wel mee. Maar 10 minuten later gaat hij weer verder.
Grrrr wat is een truc om van de tik af te komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen verander je niet. Maar het is zo irritant en de rillingen rillen over mijn rug.
Vrouwen wel?

Het beste antwoord

Nou kijk. Gewoon eenkeer ram voor ze harses boem kaak gebroken hupsakee. Dan doen ze de kaak vastbinden aan de ander kaak voor de weer dat de botten groeien, en dan kan niet beweeg want mag niet. Dus dan sowiezo acht weken lekker rust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat zal hij doen tot zijn kaak een keer vast slaat dan doet hij t niet meer
misschien kan je man beter een goede bezigheid gaan doen
mensen die dit soort irritante aanwensels hebben doen dit uit verveling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het erg stereotyp van je om te zeggen ''mannen verander je niet''

En nee dat doen ze langer niet altijd uit verveling. Oke, als je het 100 keer achter elkaar doet in één minuut dan ja, maar ik knak vaak genoeg mijn vingers en rug en eerder ook mijn kaak omdat het niet goed voelde. Als ik dan ging knakken voelt het weer goed. Daarom knak ik altijd..

En je kunt het ook zien als een soort jeuk, je hebt soms ook gewoon de neiging het te doen, zodra je die neiging hebt en het in je gedachten zit wordt de neiging om het te doen steeds groter, net als met jeuk. Dan doe je het en is het klaar.

Iets te doen geven helpt niet altijd, je moet hem dan iets geven waarbij hij zich volledig kan concentreren, niet computeren, want daar ben je niet constant geconcentreerd mee bezig, niet schoonmaken, want ook daar ben je niet constant mee bezig. Bijvoorbeeld iets leren, zoals je ook altijd op school moest/moet doen kan wel helpen. Maar ook daar raak je soms ook maar heel eventjes met je gedachten vandaan en dan knak je weer.

Dus, je moet het anders aanpakken. Je moet het hem afleren. Dit kan blijkbaar niet als je het vriendelijk verzoekt, dan moet je er dus wat tegen over laten staan.

Bijvoorbeeld, als jij vaker dan x keer knakt waar ik bij ben, geen seks of iets in die richting deze week. Dan stopt hij zo met knakken. Dat durf ik wel te wedden.

Of je beloont hem als hij minder dan zo vaak knakt, ik heb namelijk ergens gelezen dat je beter met beloningen dan met straffen kunt werken voor het beste resultaat. Ik kan alleen even geen juiste beloning bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken is het kaakgewricht heel soepel. Maar bij je man zitten er spanningen in de spieren. Hierdoor zit het kaakgewricht wat extra aan elkaar met minder soepelheid.
Helaas moet er een knak komen om er weer een beetje soepelheid in te krijgen.

Het is geen tic van hem, het moet gebeuren anders zit zijn kaak gewoon vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar dat hoeft echt geen 10 keer per minuut te gebeuren.
Het 'knakken' van de kaak wordt meestal veroorzaakt door een verkeerde stand van de onderkaak t.o.v. de bovenkaak. Je kunt de onderkaak trainen door met je tong tegen het verhemelte je mond te openen. Hierdoor wordt de onderkaak in de juiste positie gebracht en minder knakken. Als je man hieraan meewerkt, zal het knakken stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zijn gang laten gaan. Als zijn kaakgewrichten versleten zijn laat hij het vanzelf wel.