Koop bij de drogist of apotheek (bij ons heeft de DA het) een flesje glyceryne-kamferspiritus (sorry als ik het verkeerd schrijf). Dat is vloeibaar en kun je bijvoorbeeld elke avond op je voeten smeren. Het is een heel oud middeltje uit grootmoedertijd en kost maar twee euro ofzo en het werkt het allerbeste, ook heel erg aanbevolen bij ruwe handen en voeten, gescheurd eelt op de voeten e.d. In twee weken zijn je voeten helemaal zacht, niets geen dikke lelijke eeltlaag meer.
Daarna kun je er gewoon mee stoppen, want mijn ervaring is dat als je doorgaat, je voeten steeds zachter worden, en dan zijn ze zo zacht, dat op blote voeten lopen in de zomer niet zo prettig meer voelt. De huid onder je voeten moet gewoon een beetje harder zijn;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt op zwemmerseczeem (voetschimmel) al zit dat meestal tussen de tenen.

Ik zou er mee naar de huisarts gaan. Als het inderdaad voetschimmel is ben je er zo vanaf (binnen een week) met een goed smeerselltje (b.v. Terbinafine crème oftewel Lamisil zie bron)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar de huisarts. Het kan een vorm van voetschimmel zijn.