Hoe kan ik langer slapen?

Ik word de laatste tijd rond 8 uur wakker.. vroeger kon ik gemakkelijk tot 10 á 11 uur slapen... maar nu red ik het niet meer :((
zelfs als ik heel laat slaap word ik nog steeds wakker om 8 uur o.o
en ik heb heel vaak lege maag 's ochtends terwijl ik wel eet voor ik ga slapen... :S

(en ik weet zeker dat als er school is dat ik dan heel lang kan door slapen -__-'')

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (3)

Heb je de afgelopen tijd een periode gehad waarin je regelmatig rond 8 uur moest opstaan?
Als dit zo is dan is je biologische klok ingesteld op 8 uur.

Een lege maag is alleen maar een teken dat je lichaam 's nachts alles verbrand heeft en dat je dus moet eten!

Vroeg opstaan is gezond moet je maar denken, en dat uitrekken lijkt mij erg lastig. MIsschien gewoon blijven liggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben wel een paar keer op 8 uur opgestaan.. alleen om te oefenen voor de schooldagen 's ochtends.. hoe snel ik klaar ben binnen een uur met alles... (ben nogal sloom 's ochtends dus zit ik het alvast te oefenen..) maar wist niet dat dat de reden kon zijn....
Omdat het nu vakantie is, ben je lekker ontspannen en uitgerust en een uitgerust lichaam wordt vanzelf wakker.

Als je naar school gaat heb je waarschijnlijk meer stress en onrust en kom je niet tot volledige ontspanning voor je gaat slapen.

Als je straks weer naar school gaat, zorg er dan voor dat je minimaal twee uur voordat je naar bed gaat, goed ontspannen bent. Als je je huiswerk op tijd af hebt en je hebt ook ontspannende dingen gedaan voor die dag, dan is je hoofd leeg en kun je beter slapen. Dat zorgt er ook weer voor dat je uitgerust en op tijd wakker wordt.

Wen jezelf er aan om door de weeks altijd op een vast tijdstip te gaan slapen. Dat is beter voor je slaapritme en ben je de volgende dag veel uitgeruster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een uur of zeven, acht geslapen hebt dan ben je wel uitgeslapen. Belangrijker is het om je af te vragen of je uitgerust bent als je wakker wordt. Als je regelmatig op een bepaald tijdstip de wekker af laat lopen wen je daaraan, waardoor je spontaan rond die tijd wakker kunt worden, ook als je later naar bed bent gegaan. Maar van een volle blaas kun je natuurlijk ook heel goed wakker worden.

Een lege maag 's morgens is heel normaal. Dat is een van de redenen waarom het zo belangrijk is om te ontbijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger had ik het niet.. tenminste. ik voel het nooit dat ik lege maag heb als ikbwaller word...