Zijn er mensen met ervaring met de Proplugs of Alpine oordoppen die op http://www.oordoppen.com staan?

Ik twijfel nog tussen 2 setjes alpine 1tje voor muziek en eentje voor zwemmen of die proplugs die voor beiden werken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

De proplugs oordopjes werken prima en kun je voor zowel zwemmen gebruiken als tijdens concertbezoek.

Het zorgt er in ieder geval voor dat je geen water in je oren krijgt.

De alpine partyplugs zijn een mooi betaalbaar alternatief en werken ook prima voor concertbezoek. Ik heb de alpine partyplugs nog nooit gebruikt tijdens het zwemmen, dus dat zou ik niet weten :-)

Wat betreft het zwemmen werken de proplugs dus in ieder geval. Oordopjes voor het zwemmen zijn prettiger dan die kneedbare dingen. Volgens mij staat op die site die je noemt ook al redelijk alles uitgelegd.

Voor concertbezoek merk ik zelf weinig verschil tussen de oordopjes alpine en proplugs. De proplugs zitten iets prettiger maar dat is misschien net wat je voorkeur heeft. Bij beiden klinkt de muziek goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het hangt er een beetje vanaf wat je er mee wilt ; voor geluidsdemping en zwemmen worden namelijk totaal verschillende eisen aan oordoppen gesteld.

Die bovenste oordopjes zijn speciaal om te zwemmen en houden juist expres NIET alle geluid tegen. Die andere zijn speciaal voor geluidsdemping (en zelfs specifiek bij popconcerten enzo) door het geluid wel te dempen maar niet te veel te vervormen.

Er zijn nog vele andere soorten oordoppen (bij de oorarts kunnen ze ze zelfs op maat voor je maken, en stukken goedkoper dan bij de audicien) die voor beiden geschilkt zijn maar met name voor zwemmen.

En dan heb je ook nog 'kneedbare' (zwem)oordoppen die je meerdere keren kunt gebruiken, zowel van silicone als van een soort was met watten (eenmalig gebruik).

Voor geluidsdemping voldoen die hele goedkope gele oordopjes van een soort traagschuim die je met emmers tegelijk kunt kopen eigenlijk bijna het best. Echte ' slaapdopjes' .

Als je niet precies weet wat je zoekt of moet hebben, laat je dan eventueel voorlichten door de audicien. Voorlichten kost niks, en je hoeft ze uiteindelijk natuurlijk niet ook daar per se te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd de alpine partyplug bij het stappen. Hierdoor kan ik beter met anderen praten, terwijl de muziek ook nog goed klinkt, alleen wat zachter. Volgensmij zijn deze ook nauwelijks zichtbaar, maar dat heb ik nog nooit gecheckt.
Dankzij deze dingen heb ik nooit meer die vervelende piep in mijn oren, de indicatie dat er weldegelijk schade is aangebracht!
Je zal echt twee verschillende setjes moeten kopen, want je verlangt totaal verschillende eigenschappen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals al genoemd is, heb je voor zwemmen en muziek verschillende oordoppen nodig.

Nu maakt het ook nog uit wat je bedoelt met muziek.
Maak je zélf muziek of ga je naar concerten e.d.?
Oordoppen die bedoeld zijn voor concertbezoekers filteren veel sterker en laten daardoor niet de details door die je zou moeten horen als je bijvoorbeeld zelf zit te drummen.
En de oordoppen voor muzikanten geven niet voldoende bescherming voor het harde geluid als je in het publiek staat...

Mocht je muzikant zijn, dan raad ik je Alpine Musicsave aan.