Kan je je ogen trainen/verbeteren?

zodat je meer gaat zien of minder snel luie ogen krijgt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Nee, dat kan niet.

Als je slecht ziet zijn je ogen beschadigd, voorgoed. Alleen met een ooglaserbehandeling (Vanaf €595 per oog...) kan je je zicht verbeteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan wel methodes om je ogen beter te laten zien. Bijvoorbeeld:
http://maisondesmiracles.nl/beterzien.htm
http://www.vrolijkweerzien.nl/cursussen/natuurlijk-beter-zien.php - de methode van dr. Bates, waar mensen echt betere ogen van hebben gekregen, dat is bewezen.
http://mens-en-gezondheid.infoyo.nl/alternatief/21695-beter-zien-zonder-bril-of-lenzen.html
Amadea
13 jaar geleden
Ik heb zelf een luie oog en ik moet me ogen gaan trainen.. maar ik ben dus lui om dat te doen en ik doe het ook weleens op school als ik me verveel xD

Maar minder goed kan zien weet ik niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je gezichtsvermogen te verbeteren gebruik je oogtrainingskaarten om mee te oefenen. De verschillende eigenschappen van je ogen en het zien word je bewust door training met de kaarten. Daardoor verbeter je de kwaliteit van je zien en leer je beter zien zonder bril.

Lees hierover alles op onderstaande site
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meer gaan zien kan zowiezo niet,je kan ze wel goed verzorgen door met goede verlichting aan te lezen en niet te ingespannen dingen doen.dan krijg je hoofdpijn en worden je ogen gauw moe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden vaak grappen over gemaakt, maar wortels (bietjes ook, trouwens) zijn heel goed voor de ogen.
Deze groenten zijn rijk aan caroteen hetgeen zeer bevorderlijk moet zijn voor een gezonde, heldere blik.