te veel gegeten voel me ziek wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
volgende keer beter nadenken voordat je eten naar binnen schuift. Eet met mate en geniet van wat je proeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms zijn de ogen en de mond groter dan de maag... ik heb het ook wel eens, ondanks dat ik een bewuste en langzame eter ben ;) Soms kan ik het gewoon niet laten, met inderdaad spijt achteraf.
Ritsuka
12 jaar geleden
kan soms eens gebeuren ja, maar je leert er vaak wel van voor de volgende keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het ook weleens, en dan wordt er altijd gezegd±eigen schuld, dikke bult.. maar goed het blijft vervelend en als iets heeeel lekker is het ook zonde om weg te gooien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zit eigenlijk zo ... Winterland ging vandaag open bij ons in oss en ik had 2 oliebollen op en was ik al vol na een half uur en een half uur weer daarna toeb vroeg de mieder van de vriend van mij of ik ook iets wilde want iedereen pakte iets en ik wist dat ik helemaal vol zat en dat het er eigenlijk indd niet bijkan had ik het tich gedaan en nu heb ik idd spijt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit is een beetje mosterd na de maaltijd, letterlijk ;) En dat zonde om weg te gooien herken ik ook, ik zit nu aan een koude mok thee die mijn zoon had laten staan, haha. Zit veel honing in waar de bijen hard voor hebben gewerkt, dus drink ik hem maar op :) Je hebt wel gelijk hoor, Ritsuka, maar we zijn allemaal maar mensen, toch.. soms gebeurt dit gewoon en dan zit je er wel mooi even mee. Net als dat sommige mensen tijdens een kater zeggen dat ze noooooooit meer drinken maar het weekend erop vrolijk weer aan de zuup gaan. Dàt vind ik nu een beetje raar.

Het beste antwoord

Heb je cola in huis?
Helpt mij altijd wel op een dergelijk moment.
Of een sterke bak koffie, dat laxeert (in mijn geval dan ;)) waardoor er weer wat meer ruimte komt.
Stukje wandelen in de frisse lucht wil ook wel eens helpen, je bent dan in beweging, dit is weer goed voor de spijsvertering.
Ik zou nog even niet gaan liggen, heb je kans dat alles omhoog komt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lig nu in bed te liggen :( moet gaan slapen maar ik voel me echt niet lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je niet met je hoofd een beetje omhoog gaan liggen?
Erg lastig dit gevoel, probeer anders lekker te gaan slapen, concentreer je even op wat anders dan op je maag. Wie weet val je in slaap en als je dan wakker wordt morgenvroeg, is het gezakt.
Denk je wel dat het van teveel eten komt? Het kan ook een buikgriepje zijn, schijnt te heersen, wij hebben het ook gehad afgelopen week.
Beterschap ermee!

Andere antwoorden (6)

dat trekt wel weg, binnen een uur was het bij mij altijd gezakt en kon ik weer opnieuw hetzelfde verorberen (handig voor onbeperkt eten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet teveel bewegen, gewoon rustig uitbuiken ergens :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oplossing 1: wachten tot het zakt.
Oplossing 2: braken.

Succes! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik haat braken boven de wc hangen en alles eruit spugen en krijg je ook nog zon vieze smaak in je mond bah maar dit voelt ook niet fijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat niemans er van houdt om te braken, maar het is maar even naar en vaak helpt dit wel... Je heletijd ziek voelen is ook geen pretje,toch.
Als het kan zou ik inderdaad gewoon even rustig aan doen, even ergens liggen. Zie oplossing 2 als noodoplossing :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- expres braken is NOOIT een oplossing, het is heel slecht voor je !
Iets met prik zou wel helpen.
Spa bijv..
Gewoon uitrusten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hup naar bed.
Lekker slapen.

Morgen gezond weer op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij helpt een Underberg heel goed, ik zorg dat ik altijd wat in huis heb daarvan (bewaart zich toch eeuwig i.v.m het hoge alcohol percentage)
Verder kun je de volgende keer een rustige wandeling maken, zo verbruik je al wat meer energie en door de buitenlucht knap je ook al wat op.
En ja zoals iemand anders stelde,de regioreuze manier, braken opwekken, al heb ik dit nog nooit gedaan.