Ik zou niet weten welke, of alle mannen moeten er last van hebben, zodat je het niet meer merkt
anneliez
13 jaar geleden
Ha, die Fatihih;

Behalve een vermoeide hand en pols zou ik geen negatieve effecten weten, tenzij je het aanwezige verslavingsrisico meetelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij niet.misschien alleen overgevoelige ballen of piemel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Tenzij het een ziekelijke frequentie betreft, dan zal het lichaam verschijnselen vertonen zoals bij welke verslaving dan ook. ( beheerst het de gedachten en eigenlijk alles in het leven: eventuele gevolgen voor de hartslag, bloeddruk, fitheid/ energie , concentratie enzovoort)
Ook als er sprake van een partner is, die ' het' niet apprecieert en het misschien zelfs als een soort overspel beschouwt, kan zorgen voor schadelijke effecten (ruzie / zwijgstront/ wraak enzovoort)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger kreeg je er ruggemergstering van maar sinds de invoering van het Rijksvaccinatieprogramma hoef je daar niet meer bang voor te zijn. ;-)

Toegevoegd na 34 minuten:
Sorry, hoor, melige onzin natuurlijk. Nee, masturberen is niet schadelijk, tenzij het een obsessie is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk niet dat dat schadelijk zou zijn, zo blijft je penis fit en actief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eeuwen hebben mensen zich die vraag gesteld. In de grote godsdiensten, waarvan ""overlevingsdrang"" een van de drijfveren is, vond men masturbatie zaadverspilling. Vooral als er eigenlijk wel een vrouw voorhanden was, maar de man van die vrouw geen kinderen wilde, zoals in het verhaal over Onan in het boek Genesis. Onan verspilde zijn zaad op de grond.

Maar, nee hoor, masturbatie is gezond en normaal. Als je de hele dag weinig anders zou doen, zou het een probleem, een fixatie worden. Maar lichamelijk heeft het geen gevolgen.

De baardgroei komt vanzelf (haha).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, tenzij je het midden op straat of in een winkelcentrum doet. De kans bestaat dat omstanders je wat "schadelijke effecten" toebrengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is niet schadelijk. Schijnt zelfs, lees goed, schijnt zelfs een goede remedie tegen prostaataandoeningen te zijn.
Let alleen op dat je hem niet uit de kom trekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerder een positief effect: masturbatie zou ervoor zorgen dat oude zaadcellen geloosd worden. Zodat voor een eventuele bevruchting meer nieuwe cellen met betere overlevingskans beschikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fysiek helemaal niets.
Mentaal wordt je er alleen maar sterker van, maar.... vergeet de vrouwtjes niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn 'vrouwtjes'? (Kleine, of mini, of dwerg vrouwen ?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt niet zoveel uit, als het "dingetje' er maar in past.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel daarmee dat de aanduiding 'vrouwtjes' denigrerend is....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dan had je dat moeten vragen! Je zette me op het verkeerde been.
Op de eerste plaats heb ik het niet denigrerend bedoeld, daarvoor heb ik te veel respect voor vrouwen in het algemeen.
Ten tweede: geeft het woord "vrouwtje" iets denigrerends aan? Daarvoor moeten we naar Van Dale (waar anders naar toe) en daar vinden we onder "vrouwtje":
* Kleine vrouw (klein van gestalte)
* Vrouw m.n. met min of meer vertederende of liefkozende gevoelsnuances (zou ik dat bedoeld hebben?). Hij heeft een lief vrouwtje. Of met gedachte aan het seksuele: hij kijkt te veel naar de vrouwtjes. Ja, dat zou in betrekking kunnen staan tot de vraag.
*Bazin van een huisdier. Dier van het vrouwelijk geslacht. De vrouwtjes zijn minder fel gekleurd dan de mannetjes.
Hé, daar vind je het woord "mannetjes"! Ook iets denigrerends? Zo te zien valt de schade nog al mee vind je niet?
Groetjes.
neen , het heeft geen schadelijke effecten bij een man
het help u zelf te beschermen tegen prostaat kanker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel gevolg. Want het moet er toch uit of je nu mastrubeert of dat het lichaam de zaadcellen zelf ververst, want dat gebeurt regelmatig alleen merk je het niet of nauwelijks, dus kan je er misschien beter maar een beetje plezier van hebben. Daar naast schijnt het ook ontspannend te werken.