heeft masturberen schadelijke effecten bij een man

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou niet weten welke, of alle mannen moeten er last van hebben, zodat je het niet meer merkt

Ha, die Fatihih; Behalve een vermoeide hand en pols zou ik geen negatieve effecten weten, tenzij je het aanwezige verslavingsrisico meetelt.

volgens mij niet.misschien alleen overgevoelige ballen of piemel.

Nee. Tenzij het een ziekelijke frequentie betreft, dan zal het lichaam verschijnselen vertonen zoals bij welke verslaving dan ook. ( beheerst het de gedachten en eigenlijk alles in het leven: eventuele gevolgen voor de hartslag, bloeddruk, fitheid/ energie , concentratie enzovoort) Ook als er sprake van een partner is, die ' het' niet apprecieert en het misschien zelfs als een soort overspel beschouwt, kan zorgen voor schadelijke effecten (ruzie / zwijgstront/ wraak enzovoort)

Vroeger kreeg je er ruggemergstering van maar sinds de invoering van het Rijksvaccinatieprogramma hoef je daar niet meer bang voor te zijn. ;-) Toegevoegd na 34 minuten: Sorry, hoor, melige onzin natuurlijk. Nee, masturberen is niet schadelijk, tenzij het een obsessie is.

ik denk niet dat dat schadelijk zou zijn, zo blijft je penis fit en actief.

Eeuwen hebben mensen zich die vraag gesteld. In de grote godsdiensten, waarvan ""overlevingsdrang"" een van de drijfveren is, vond men masturbatie zaadverspilling. Vooral als er eigenlijk wel een vrouw voorhanden was, maar de man van die vrouw geen kinderen wilde, zoals in het verhaal over Onan in het boek Genesis. Onan verspilde zijn zaad op de grond. Maar, nee hoor, masturbatie is gezond en normaal. Als je de hele dag weinig anders zou doen, zou het een probleem, een fixatie worden. Maar lichamelijk heeft het geen gevolgen. De baardgroei komt vanzelf (haha).

Nee, tenzij je het midden op straat of in een winkelcentrum doet. De kans bestaat dat omstanders je wat "schadelijke effecten" toebrengen.

Nee dat is niet schadelijk. Schijnt zelfs, lees goed, schijnt zelfs een goede remedie tegen prostaataandoeningen te zijn. Let alleen op dat je hem niet uit de kom trekt.

Eerder een positief effect: masturbatie zou ervoor zorgen dat oude zaadcellen geloosd worden. Zodat voor een eventuele bevruchting meer nieuwe cellen met betere overlevingskans beschikbaar zijn.

Fysiek helemaal niets. Mentaal wordt je er alleen maar sterker van, maar.... vergeet de vrouwtjes niet!

neen , het heeft geen schadelijke effecten bij een man het help u zelf te beschermen tegen prostaat kanker

Geen enkel gevolg. Want het moet er toch uit of je nu mastrubeert of dat het lichaam de zaadcellen zelf ververst, want dat gebeurt regelmatig alleen merk je het niet of nauwelijks, dus kan je er misschien beter maar een beetje plezier van hebben. Daar naast schijnt het ook ontspannend te werken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100