Kan chloor, of iets anders wat toegevoegd is aan water, mijn haar meer volume geven en zachter maken ?

Dit is alleen als ik op vakantie ben in landen waar ze , volgens mij, chloor in het water doen. Door het douchen, Ik gebruik mijn eigen shampoo net als thuis, zit mijn haar veel beter. Meer volume en voelt zachter aan.
Komt dat door het chloor ?? Of iets wat er in het water zit ?? En zo ja...hoe kan dat dan ??
Hoe kan ik zorgen dat ik thuis ook dat "haar" krijg ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Als je je haar gezond wil houden en toch meer volume wilt hebben, doe er dan een dagje henna in... Das natuurlijk, voed je haar, laat je haar glanzen en geeft het een mooie warme kleur... Dat laatste is even een punt... Je kunt dit eigenlijk alleen met donker haar... bruin, zwart en rood... Bij blond haar krijgt het de kleur van wortelen...
Hoeft niet lelijk te zijn, maar ik waarschuw maar even...
Laat een streng haar, die wat minder zichtbaar is, even 20 minuten in henna intrekken om te kijken wat de kleur wordt.
Echte natuurlijke henna kun je bij een turkse of syrische Toko kopen voor ca een euro... dat leng je aan met water tot het een papje zonder klonten is... trek rubberen handschoenen aan als je het er in doet. Ik zal een andere foto plaatsen zodat je ziet hoe mooi vol haar kan worden hiermee... Ik had zelf altijd maar een iel bosje. Het is nu zoveel gezonder, maar ja de kleur moet je liggen... Er is bruine, zwarte en rode henna. Voor verdere vragen weet je me te vinden ;-)

Toegevoegd na 40 minuten:
Dit is het effect van de rode henna, ik heb zelf donkerbruin haar... bruine henna maakt warm bruin bij deze kleur haar en geeft een rode gloed in de zon... zwarte henna maakt het meer bruin. Zwarte henna is het minst rood... Je kunt kleuren mengen... Het is allemaal puur natuur en hoe langer je het erin laat zitten hoe dieper de kleur wordt. Henna gaat er niet meer uit!!! Is ook lastig overheen te verven met chemische rommel, dus weet zeker dat de kleur goed is voor je...

Toegevoegd na 42 minuten:
Ditmaal heeft mijn henna er een uur of 6 in gezeten... In de moslim cultuur laat men het er gewoon de hele dag inzitten en bij voorkeur in de zon drogen... trek een vuilniszak aan als hemd en een oude theedoek om je nek, als het erin zit want het geeft af, als je kop nog vol modder zit :) Naar mate het droogt druppelt er overtollig vocht uit soms, dus zorg dat het niet in je goeie kleren komt...
Ik doe dit elke 6-8 weken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou bedankt !! Ga er vanmiddag meteen om.
Mooie foto !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx ^^ succes en als je vragen hebt hoor ik het wel :) ik denk dat ik alles er wel over heb opgeschreven en hoop dat je dat nog even leest voor je aan de slag gaat en je je goeie kleren bederft :)
Rieneke1
13 jaar geleden
met mijn dunne fijne haar is henna idd een opkikker, +

Andere antwoorden (2)

Ik ervaar hetzelfde als jou, maar volgens mij komt het door de hardheid van het water. Ik heb het idee dat het in veel buitenlandse landen zachter is, minder kalk in het water. Of het echt zo is weet ik helaas niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
chloor maakt van je haar heel veel klitten en als je je haar geverfd hebt chloor tast dat aan, zo ie zo chloor is nooit goed voor je haar maar gebruik daarna creme spoeling en je haar is weer lekker soepel en glad