Hoe kan het dat ik soms jeuk heb bij mijn Schaamhaar, ik heb het een keer een klein beetje gescheert. komt het daarvan ? Dankjewel

en ik heb rode bultjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

Wellicht heb je last van ingegroeide haartjes. Klik op m'n bron voor een heleboel verschillende tips.

Good luck!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als je gaat scheren kan je heel goed jeuk krijgen vooral in het begin.
De rode bultjes zijn waarschijnlijk ontstaan door het verkeerd scheren, namelijk tegen de haargroei in.
Dus scheer met de haargroei mee en als je regelmatig scheert dan went je huid eraan en wordt de jeuk minder en gaat op een gegeven moment over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou een aftershave balsem kunnen gebruiken.. klinkt grappig.. maar het werk wel!

van nivea is goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,dat komt inderdaad van het scheren.Je kunt beter een tondeuse gebruiken,dan heb je geen last van jeuk en bultjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat komt zeker van het scheren.
Lekker vet houden die zaak, dan valt het wel mee.
Overigens heeft niet iedereen daar last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zou kunnen dat t daarvan komt maar dat moet na een paar dagen weg zijn (die jeuk)hoe heb je je geschoren dan?met n mesje of scheerapparaat?was t je eigen mesje of al gebruikt door iemand anders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt van het scheren, dat heb ik ook en dat is heel normaal. Een paar tips om bultjes/jeuk te voorkomen bij het scheren:

Tip 1: Gebruik een schoon en scherp scheermesje
Één van de meest gemaakte fouten is dat vrouwen een bot, vies of veelgebruikt scheermesje gebruiken. Voor de bikinilijn is een scherp en schoon scheermes vereist. Gebruik dus niet een mesje waarmee je al een maand je benen scheert. Daarnaast is het belangrijk dat het scheerapparaat meerdere mesjes achter elkaar heeft. Tenslotte moet tussen de mesjes een strookje “rubber” zitten. Dat vormt een beschermend laagje tussen de mesjes en je huid.

Tip 2: Knip het haar eerst bij
Als je schaamhaar nog op volle lengte is, moet je het eerst bijknippen voor het scheren. Zo kun je beter zien wat de richting van je haargroei is. Knip het tot ongeveer 1 cm lang.

Tip 3: Neem voor het scheren een warme douche of bad
Na een warme douche of bad staan je poriën meer open en zijn de haartjes weker. Dit vereenvoudigt het scheren en zorgt voor een gladder eindresultaat. Koud water laat daarentegen de poriën sluiten en maakt de huid wat stugger, met lelijke snijwondjes tot gevolg.

Tip 4: Zeep de bikinilijn in met een goede scheergel
Een scheergel zorgt dat het mesje soepel de haren kan verwijderen. Neem voor de zekerheid een ongeparfurmeerde PH-neutrale gel. Dan weet je zeker dat je geen irritaties krijgt.

Tip 5: Scheer met de haargroei mee
Scheer langzaam en rustig met de richting van de haargroei mee, dit is meestal naar beneden. Houd de huid zo strak mogelijk om wondjes te voorkomen.

Tip 6: Spoel je intieme zone af met lauw water en herhaal het proces
Spoel voor een extra glad resultaat de scheergel en de verwijderde haartjes af. Breng vervolgens een nieuwe laag scheergel op en herhaal het scheerproces. Voor een extra glad resultaat kun je zodra alles glad is nog een keer tegen de haargroei in scheren. Let wel, dit is niet voor iedereen weggelegd. De één heeft sneller last van ingegroeide haartjes dan de ander. Het is even uitproberen om te kijken of jouw huid dit aan kan.

Tip 7: Smeer na het scheren met babycrème
Babycrème tegen luieruitslag is ongeparfurmeerd en kan irritaties na het scheren helpen voorkomen. Ook het aanbrengen van talkpoeder of zinkzalf is aan te raden. Tegenwoordig zijn er ook speciale middeltjes die irritaties en ingegroeid haar na het scheren helpen te voorkomen, bijvoorbeeld PFB Vanish.

Enzovoorts.