hoe voorkom je scheerbultjes van scheren met een scheermes?

Vooral in de schaamstreek, er is al van alles geprobeerd, scheerschuim, vaseline, onder de douche, droog, verschillende mesjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik krijg last van irritatie op mijn huid wanneer het mesje niet meer vlijmscherp is.. Ik weet niet of dit met een bikinilijn te vergelijken is, maar in de bron wordt er uitgebreid aandacht aan besteed =)

Toegevoegd na 1 minuut:
Tip 1: Gebruik een schoon en scherp scheermesje
Één van de meest gemaakte fouten is dat vrouwen een bot, vies of veelgebruikt scheermesje gebruiken. Voor de bikinilijn is een scherp en schoon scheermes vereist. Gebruik dus niet een mesje waarmee je al een maand je benen scheert. Daarnaast is het belangrijk dat het scheerapparaat meerdere mesjes achter elkaar heeft. Tenslotte moet tussen de mesjes een strookje “rubber” zitten. Dat vormt een beschermend laagje tussen de mesjes en je huid. Wegwerpscheermesjes zijn daarom niet geschikt voor het bijwerken van je intieme zone.

Tip 2: Knip het haar eerst bij
Als je schaamhaar nog op volle lengte is, moet je het eerst bijknippen voordat je met een scheermes aan de slag gaat. Zo kun je beter zien wat de richting van je haargroei is. Knip het tot ongeveer 1 cm lang.

Tip 3: Neem voor het scheren een warme douche of bad
Na een warme douche of bad staan je poriën meer open en zijn de haartjes weker. Dit vereenvoudigt het scheren en zorgt voor een gladder eindresultaat. Koud water laat daarentegen de poriën sluiten en maakt de huid wat stugger, met lelijke snijwondjes tot gevolg.

Tip 4: Zeep de bikinilijn in met een goede scheergel
Een scheergel zorgt dat het mesje soepel de haren kan verwijderen. Neem voor de zekerheid een ongeparfurmeerde PH-neutrale gel. Dan weet je zeker dat je geen irritaties krijgt.

Tip 5: Scheer met de haargroei mee
Scheer langzaam en rustig met de richting van de haargroei mee, dit is meestal naar beneden. Houd de huid zo strak mogelijk om wondjes te voorkomen.

etc. etc..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je er een vaste gewoonte van maakt, elke dag even te scheren bij het douchen, houden die bultjes binnen zeer korte tijd op.
Je huid moet er gewoon even aan wennen, dat er geschoren wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al van alles geprobeerd hebt, dan zou ik overstappen op een andere manier. Een pijnlijke maar wel effectieve manier is epileren. Als je dat regelmatig volhoudt, wordt de aangroei ook steeds minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast het regelmatig scheren, moet je er ook op letten dat je met de haren mee scheert, en niet er tegen in.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 dat voorkomt meestal wel die bultjes
rose
13 jaar geleden
De haartjes liggen plat een bepaalde kant op, aan de bovenkant op je venusheuvel is dat naar beneden. Op andere plekjes kan dat verschillen.
scheer vooral heel zorgvuldig.
en heel regelmatig, daar zit 'em de kneep.

Solutions Ingrow Stop is speciaal voor het behandelen en voorkomen van ingegroeide haartjes en scheerbultjes. voor de bikinilijn, baard, gezicht, onderarmen en benen.
wel prijzig: ca. 29,-- euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd met de haartjes meescheren.
wordt dan wel minder.
heb dr ook last van. maar nu ik met de haartjes meescheer wordt het wel minder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het scheren direct talkpoeder erop, en je krijgt geen uitslag