Met welke soort zeep kan je je het beste wassen als de operatie wonden schoon wil houden en genezen

Toegevoegd na 4 minuten:
kan je je het beste

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gebruik eventueel een pH-neutraal product. Nooit desinfecteren als dat niet strikt noodzakelijk is omdat je daarmee het natuurlijke evenwicht van de huidflora verstoort. Daardoor vergroot je juist de kans op infecties.

Unicura Zeep.

Waarom zeep gebruiken? Goed schoonspoelen met water en eventueel desinfecteren. Zeep is niet goed voor wonden.

ik vraag me zelfs af, of wassen met zeep wel zo goed is. ik kreeg na een operatiewond aan mijn achterste het advies na ontlasting schoon te maken (wassen) en verder nog regelmatig te reinigen met schoon, stromend water. geen harde straal want dat doet zeer, maar wel een straal die iets af doet. ongeveer 10 minuten laten stromen. werkte uitstekend.

Hibiscrub.

Niet met zeep wassen, heb je geen informatie mee gekregen over de behandeling van de wonden? Anders zou ik nog even bellen en vragen wat het beste is. Maar wassen met zeep moet je niet doen, de wond geneest uitzichzelf prima,als hij niet te groot is. Schoonhouden met stromend water, als het kan aan de lucht laten drogen.

Na een transplantatie moet je je de eerste 6 weken wassen met zeep op Betadine basis. Weet ik omdat ik in het voortraject voor een nier-pancreas transplantatie zit. Maar voor normale wonden wordt het in het ziekenhuis schoon gemaakt met chloorhexidine en verder gewoon water en GEEN zeep.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100