in mijn dromen ervaar ik vaak gevoelens die ik niet ken, hoe kan dat?

als ik aan het dromen ben ervaar ik gevoelens die ik nog nooit eerder heb gevoeld en die ik in het echte leven nooit heb gevoeld. Maar als ik dan wakker wordt weet ik wel dat ik zoon bepaald gevoel heb gehad en kan ik dat gevoel ook weer heel even terugkrijgen. Ik vraag me af hoe het kan dat ik die gevoelens normaal niet ervaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Tijdens een droom , vormt er soms een opening naar de andere kant ( gene zijde).
Een soort poort of deur, waar je heel even door mag.
Hierdoor krijg je een heel intens geluksgevoel, dat je onbekend is, uit deze wereld, vaak gaat het gevoel gepaard met een overweldigend gevoel van rust, vrede en veilig zijn.
Bij het ontwaken kan je daar met een soort heimwee aan terug denken, kan je het soms nog even een beetje oproepen.
Een heel enkele keer, blijft dit gevoel dagen soms weken achtereen bij je en drukt het alle "normale" gevoelens even weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien ervaar je deze gevoelens wel, maar niet bewust. Het kan zijn dat ze in je dromen tot uiting komen, en je iets willen zeggen. Vaak betekent hetgeen dat je droomt iets, je lichaam wil je iets duidelijk maken.

Misschien kan je een keer op een site met droombetekenissen kijken, wellicht dat je daar iets nuttigs vind!
http://www.droominfo.nl/

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grappig, ik heb dit ook vaak... Helaas kan ik je niet vertellen waardoor dit komt, alleen dat je niet de enige bent dus...

Soms denk ik welleens dat er misschien toch leven na de dood is en je in een bepaalde slaaptoestand een soort deur opend naar de andere kant en dat daarbij intensere gevoelens horen die je in het menselijke leven niet kent...

Ik weet niet welke gevoelens het bij jou zijn trouwens, bij mij is het vaak een onbekende man met daarbij zo'n intens veilig gevoel en zoveel liefde dat ik niet ken in het echte leven ondanks dat ik heel gelukkig ben met mijn vriend...

Ik roep maar iets hoor, ik weet zelf niet eens of er wel leven na de dood is en of ik daar wel in geloof maar het leek me een mooie gedachte...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ervaart onbewuste gevoelens, wat vrij normaal is. Met deze onbewuste gevoelens wordt o.a. in hypnotherapie gewerkt, omdat ze invloed hebben op je doen, denken en handelen. Dat ze onbewust zijn, wil niet zeggen dat je ze niet hebt, alleen dat je er geen gebruik van maakt.